شهرستان ها

توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی در قرار دوازدهم اوقاف گیلان

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی قرار دوازدهم در سراسر استان خبر داد و گفت: برای توزیع این بسته ها ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات اجتماعی از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) در قالب طرح ملی قرار دوازدهم به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح خدمات اجتماعی از جمله کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در چهارمین مرحله قرار دوازدهم در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه در سراسر استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در تیرماه جاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است.

علیزاده گفت: ۵۰۰ رأس گوسفند قربانی به همت مراکز افق بین نیازمندان و مؤسسات خیریه توزیع شده است.

وی ادامه داد: کمک به تأمین دارو و پرداخت کمک هزینه درمان درمان به ارزش ۱۵ میلیون تومان از دیگر ابعاد اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: در قالب طرح قرار دوازدهم تیرماه، ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه به زوج‌ها جوان کمک شده است.

وی افزود: رویکرد قرار دوازدهم تیرماه حمایت از فرهنگ حجاب بوده و به همین خاطر ۱۷۰ قواره چادر مشکی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه توزیع شده است.

علیزاده گفت: با اجرای قرار دوازدهم در شهرستان لاهیجان، ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۴۰ ملیون تومان بین نیازمندان شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل توزیع شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در خصوص تهیه بسته‌های معیشتی و خدمات اجتماعی برای نیازمندان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: سال قبل در قالب طرح قرار دوازدهم ۱۵ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین، نذورات بقاع متبرکه و عوائد موقوفات برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا