شهرستان ها

توسعه خدمات توانبخشی مبتنی بر برابرسازی فرصت‌ها در بهزیستی اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: توسعه خدمات توانبخشی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی مبتنی بر برابرسازی فرصت‌ها در بهزیستی استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: خدمات بهزیستی به ویژه در حوزه توانبخشی از سال گذشته بر پایه دانش‌بنیان و تاکید بر حضور تمامی معلولان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برقراری پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی برای افراد معلول در دستور کار است، تصریح کرد: این خدمات به عنوان یکی از مهمترین نیازها و درخواست‌های این گروه در ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان به صورت حکم قانون و تکلیف مشخص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تأکید دولت قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از توسعه خدمات توانبخشی در بین جامعه معلولان خبر داد و گفت: با اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۹ هزار و ۳۷۲ معلول در حاشیه شهرها و مناطق روستایی این استان شناسایی شدند.

رضایی به برنامه‌های بهزیستی اردبیل برای گسترش این خدمات به ویژه در روستاهای دارای معلولیت بالا اشاره کرد و افزود: این معلولان از خدمات توانبخشی، آموزشی و اشتغال برخوردار شده‌اند.

وی توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی، برابرسازی فرصت‌ها و افزایش حضور معلولان در جامعه را از اهداف مهم توانبخشی مبتنی بر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در زمینه سلامت، آموزش، معاش، مباحث اجتماعی و توانمندسازی اجرا می‌شود که معلولان را به خدماتی که نیاز دارند، آگاه کرده و در راستای استفاده از امکانات محلی نیز اهدافی را دنبال می‌کند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با همکاری ۷۸ تسهیل‌گر و ۲۱ مرکز و انجمن در تمامی شهرستان‌های استان و در بیش از ۹۵ درصد روستاها به افراد دارای معلولیت خدمات‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خانواده و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه‌محور در کنار هم برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت تلاش می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به اجرای طرح سی.بی.آر شهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در مناطق حاشیه شهر از مهرماه سال گذشته با همکاری چهار مرکز مثبت زندگی و در چهار محله شهر اردبیل اجرا می‌شود و تاکنون یک‌هزار و ۵۱ نفر از افراد واجد شرایط مناطق حاشیه شهر زیر پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا