شهرستان ها

توسعه فیبر نوری در ۱۲۰ شهر کشور در حال اجرا است

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فیبر نوری در ۱۲۰ شهر کشور در حال اجرا بوده و در ۲۰ شهر کار تمام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برنامه داریم همه خانه‌ها، کسب و کارها و ساختمان‌های کشور را به فیبر نوری متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توسعه شبکه فیبر نوری می‌توانیم سرعت اینترنت چند ۱۰ برابری نسبت به سرعت فعلی با کیفیت مطلوب را در اختیار مردم قرار دهیم، تصریح کرد: تنها مسیری که می‌توان چنین سرعتی را در اختیار مردم قرار داد فیبر نوری است و فناوری‌های قدیمی دیگر پاسخگو نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: فناوری قدیمی حداکثر سرعت‌های چند ده مگابیت بر ثانیه را می‌توانند ارائه دهند در حالی که با این فناوری سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد و در آینده روی همین بستر می‌توان به سرعت بالای چند هزار مگابیت بر ثانیه نیز دست یافت.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ۱۲۰ شهر توسعه فیبر نوری را شروع کردیم در ۲۰ شهر کار تمام شده است، ابراز کرد: اپراتور دوم برای یک هزار و ۲۰۰ شهر مشخص شده و در ۴۰۰ شهر توافقات نهایی با شهرداران انجام شده است.

زارع‌پور با بیان اینکه هفت اپراتور ملی داریم که استان‌ها را بین آن‌ها تقسیم کردیم، عنوان کرد: استان زنجان از امروز کار خود را آغاز کرد و طبق قولی که دادند تا اردیبهشت آینده شهر زنجان را به اتمام می‌رسانیم و هر کسی که متقاضی باشد ظرف یک هفته می‌تواند از این سرویس استفاده کند.

وی افزود: شهرهای دیگر هم از امروز کلید می‌خورد و تا هفته دولت آینده کل استان به اتمام خواهد رسید که تحقق این امر نیازمند همت و همکاری مدیریت شهری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: فراهم کردن این زیرساخت، ضامن توسعه استان در ۵ دهه آینده است و می‌تواند چهره استان را متحول کند و کسب و کارهای جدید در فضای مجازی شکل بگیرد و زندگی مردم را دگرگون کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا