شهرستان ها

توسعه همه جانبه کشور در گرو تقویت و توسعه سرمایه انسانی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: توسعه همه جانبه کشور در گرو تقویت و توسعه سرمایه انسانی است که مهم‌ترین مولفه آن جمعیت جوان و پویا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: خانواده رکن اصلی جامعه را تشکیل می‌دهد بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای حمایت و تحکیم آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سیاست کاهش جمعیت کشور در مقطعی اشتباه بود، گفت: جمعیت یکی از شاخص‌های توسعه کشور در ابعاد گوناگون است اما متأسفانه در دهه گذشته به این مؤلفه مهم توجه نشده از این رو اهتمام ویژه برای تقویت شاخص‌های افزایش جمعیت امروز ضروری است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: انسان یک سرمایه مهم برای پیشرفت کشور است و هر حکومتی برای توسعه خود به جمعیتی جوان و پویا نیاز دارد امیدواریم این مهم در کشور ما محقق شود.

وی افزود: رویکرد فرهنگی و اعتقادی به حوزه خانواده باید همواره مورد توجه قرار گیرد و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد مورد هجمه‌های دشمن قرار بگیرد و انتظار است دستگاه‌های فرهنگی در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اکنون نرخ باروری در استان به نیم درصد رسیده و استان جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود باید برنامه‌های حوزه جمعیت در این استان شتاب بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اجرای دستورات دینی مبنی بر اهمیت ازدواج گفت: تلاش برای افزایش جمعیتی جوان و پویا یکی از ضروری‌ترین فرایض است که باید موردتوجه مردم و مسؤولین باشد.

وی بر حضور پر رنگ بانوان در مناسبت‌های اجتماعی گفت: نگاه اسلام حکومت اسلامی زن و جایگاه آنان انسانی بوده و نباید این جایگاه آسیب ببیند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا