شهرستان ها

توسعه کشور با حرکت در مسیر فناوری محقق می‌شود

زنجان-رییس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: اگر به دنبال دست‌یابی به توسعه پایدار کشور هستیم که با حرکت در مسیر فناوری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم فرج‌اللهی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروزه باید به دنبال ارائه راهکارهایی در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور باشیم، افزود: بی‌تردید یکی از این راهکارها اهتمام به حوزه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه توجه به دانش‌بنیان همواره یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بوده و به همین خاطر باید در این حوزه فعالیت‌های جهادگونه داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از گام‌های اساسی برای رسیدن به علم و فناوری، شکل‌گیری دانشگاه‌ها با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نیز کاربردی است که خوشبختانه در ایران اسلامی این موضوع همگام با دنیا محقق شده است.

این مسوول با یادآوری اینکه دانشگاه‌های ایران به لحاظ عملکرد بر محور آموزش توانسته‌اند هم‌راستای دانشگاه‌های خارج از کشور حرکت کنند، ادامه داد: این عملکرد محدود به حوزه آموزش نبوده، بلکه در عرصه پژوهش نیز نمود داشته است، به طوری که امروز توانسته‌ایم در حوزه پژوهش، فناوری و کارآفرینی به موفقیت‌های روزافزونی دست یابیم.

رییس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری را یکی از نیازهای ضروری کشور در عصر حاضر قلمداد کرد و یادآور شد: کاری که امروز باید در حوزه فناوری انجام دهیم، این است که فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه به خوبی در جامعه شرح داده شده و تبیین شود، این در حالی است که تا به امروز در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته‌ایم.

فرج‌اللهی در ادامه با ابزار تاسف از اینکه تا به امروز خروجی کارآفرینی در جامعه آن طور که باید نمود نداشته است، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باید در این عرصه انجام دهیم، این است که به دانش‌آموزان این باور را انتقال دهیم که یک مهندس قادر است با رویکرد کارآفرینی اقدام به تولید ثروت کند.

وی برگزاری نمایشگاه‌هایی در حوزه فناوری، پژوهش و فن‌بازار را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال این هستیم که آحاد جامعه ارتباط کارآفرینی با تولید ثروت را درک کنند، باید در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ممارست به خرج دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا