شهرستان ها

توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب دار در این استان به 500 هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب دار در استان به 500 هکتار رسید.


به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جلسه اتاق فکر سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه  آموزش و ترویج مهمترین کار و برنامه‌ای هستند  که باید با جدیت در برنامه کاری سازمان قرار گیرند، اظهار داشت: بایستی اطلاعات و دانش به کشاورزان در مزرعه منتقل شود تا کار به بهترین شکل انجام شود و بهره وری لازم ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در راستای جهش تولید در دیمزارها کارهای بزرگی انجام شده است به گونه ای که افزایش 13 درصدی میانگین کسب شده است.

وی افزود: در این طرح؛ جذب ادوات از 75 دستگاه به 255 یعنی بیش از 3 برابر نیز عملیاتی شده است. افزایش 4 برابری دانه های روغنی و  علاوه بر این در کشت قراردادی رتبه سوم  توسط جهاد کشاورزی لرستان کسب شده است.

شاهرخی عنوان کرد: توسعه گلخانه ها و کشت در اراضی شیب دار از 260 هکتار به 500 هکتار رسیده است یعنی دو برابر افزایش کشت در اراضی شیب دار را داشته‌ایم.

وی افزود: قدردان زحمات تمامی همکاران در کسب این موفقیت‌ها و ارتقا جایگاه‌ها هستیم و همین تلاش‌ها می‌تواند زمینه توسعه و رونق تولید و کشاورزی در سالهای بعد باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به استفاده دو منظوره از استخرهای آب در مزارع کشاورزی گریزی زد و گفت: لازم است تا از استخرهای موجود به صورت دو منظوره استفاده شود به گونه‌ای که از استخر آب آبیاری می‌توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

شاهرخی با اشاره به تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود. و کشاورزان و بهره برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه های لازم را به آنها القا دهیم.

وی اظهار کرد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

شاهرخی تصریح کرد: بایستی از تشکل های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم زیرا آنها اعتبارات و ظرفیت های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا