شهرستان ها

توصیه جهاد کشاورزی به باغداران و دامداران برای مقابله با سرما

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با توجه به ورود سامانه سرد و بارشی و احتمال یخبندان در استان توصیه هایی به کشاورزان، باغداران و دامداران داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی، با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی و وقوع یخبندان توصیه‌هایی به کشاورزان و دامداران داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد از اواخر روز امروز (یکشنبه) تا صبح جمعه، شاهد کاهش محسوس دما، بارش باران (و برف در میان‌بند و ارتفاعات)، وزش باد نسبتاً شدید و مه در ارتفاعات خواهیم بود که منجر به یخبندان و آبگرفتگی می‌شود.

برزعلی بر تهیه و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین و استفاده از سیستم‌های دومنظوره سوخت در واحدهای تولیدی کشاورزی مانند دام و طیور، پرورش گل و گیاه، قارچ و واحدهای گلخانه‌ای و صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: دامداران برای تأمین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحدهای دامداری روستایی در مناطق بالادست اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین به زنبورداران توصیه کرد: از کندوها در برابر سرما محافظت کرده و نسبت به تأمین شکر مورد نیاز برای کندوها اقدام کنند.

وی همچنین خواستار بررسی و راه‌اندازی دستگاه‌های گرمایشی جایگزین در صورت قطع سوخت اصلی شد.

برزعلی با اشاره به اینکه باغداران نسبت به جمع آوری فوری محصول مرکبات و انتقال آن به انبارهای فنی اقدام کنند، افزود: استفاده از سیستم‌های رفع خطر یخ‌زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی به باغداران توصیه می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا