شهرستان ها

توقیف ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در کردستان

سنندج_رییس پلیس راهور کردستان از توقیف ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران در دوماهه اول امسال خبر داد.

رضا همتی زاده در گفت‌وگوبا خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسوارن در معابر شهری استان اظهار کرد: این طرح بعد از تعطیلات نوروزی در تمامی شهرهای استان به اجرا درآمده و همکاران در پلیس راهور کردستان از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف را متوقف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ‌های استان انتقال داده‌اند.

رئیس پلیس راهور کردستان یادآور شد: از این تعداد موتورسیکلت توقیفی تعداد زیادی مزایده‌ای و سرقتی بوده که برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است.

همتی زاده درباره عمده تخلفاتی که پلیس راهور در این طرح با آنها برخورد می‌کند، گفت: عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک، مخدوشی پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی بانوان و فاقدین گواهینامه موتورسیکلت، رانندگی بدون مدارک شامل کارت موتور، بیمه و گواهینامه، ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار از جمله مواردی است که با آن برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی در پایان از خانواده‌های محترم کردستانی در خواست کرد باتوجه به شروع فصل گرما و افزایش استفاده از موتورسیکلت و به تبع آن افزایش تصادفات، حداقل از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت به فرزندان فاقد گواهینامه خودداری کرده و در حین استفاده از موتورسیکلت حتماً از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا