شهرستان ها

تولیدات حوزه کشاورزی لرستان ۶ برابر شد

خرم‌آباد – رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان بعد از انقلاب شش برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز دوشنبه در ستاد گیاه‌پزشکی لرستان با اکید بر نقش کشاورزی در امنیت غذایی و اقتدار کشور، اظهار داشت: باتوجه‌به استعداد و ظرفیت بخش کشاورزی استان در صورت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد تحول قابل‌توجهی در این حوزه بود.

وی به کل تولیدات جهاد کشاورزی لرستان در قبل از انقلاب و اکنون اشاره کرد و گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی قبل از انقلاب ۵۰۰ هزار تن بود، این در حالی است که میزان تولیدات بخش کشاورزی به سه میلیون تن یعنی حدود شش برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: در حالی ما شاهد افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی هستیم که سالانه چهارهزار هکتار کاربری غیرمجاز اراضی در کشور داریم، همچنین سالانه مجوز تغییر کاربری پنج هزار هکتار صادر می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی گردشگری حرکت کنیم، گفت: باتوجه‌به استعداد و ظرفیت استان در حوزه کشاورزی گردشگری به این بخش ورود کرده‌ایم، زیرا کشاورزی گردشگری علاوه بر جذابیت توسعه این بخش را هم به دنبال دارد.

وی به کشت دو ردیف بر «روی پشته» در ازنا نیز اشاره کرد و افزود: با استفاده از این روش شاهد صرفه‌جویی ۷۰ درصدی آب و افزایش بهره‌وری ۳۰ درصدی تولیدات هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: به‌عنوان نمونه امسال مبارزه با علف هرز گندم در سطح ۲۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، مبارزه با علف هرز جو هم در سطح ۱۰۹ هزار هکتار انجام شده که رشد ۱۰۳ درصدی داشته است.

شاهرخی، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جذب تبصره ۱۸ هم رتبه اول را به خود اختصاص داده، یعنی تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان جذب شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا