شهرستان ها

تولید بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گلستان

رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: درسال آینده در گلستان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و‌ کاشت می شود و مشارکت مردم برای کاشت این درختان ضروری است.

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:


علی اصغر نیکویی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: امروزه ذخیره کربن از طریق درختکاری به عنوان یک کالای اقتصادی در دنیا مطرح شده و ما نباید از آن غافل باشیم وایران هفتمین کشور تولید کربن در دنیا است.

وی ادامه داد: طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت درکشور طی ۴ سال انجام می گیرد که درسال آینده درگلستان ۹ و نیم اصله نهال تولید وکاشت انجام می گیرد و موارد مورد نیاز را برنامه ریزی کرده ایم که خوشتبختانه در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۴ نهالستان دولتی زیر مجموعه خودمان داریم  و۶۰ نهالستان خصوصی دراستان فعالیت می کنند.در کاشت نهال بایداز گونه های بومی و متناسب با منطقه استفاده شود و تاجایی امکان دارد از گونه هایی همچون سوزنی برگ ها استفاده نشود.

نیکویی بیان کرد: این نهال ها را در ۴ مدل مختلف جنگلی برای توسعه جنگل های ها، نهال های زراعت چوب برای تغذیه وخوراک کارخانه های موجود استان، نهال های فضای سبزی  برای استفاده فضای شهری،روستاها  و حاشیه راه ها  و نهال های مرتعی برای مقابله با بیابانزایی در استان استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در نهالستان زیر مجموعه اداره کل منابع طبیعی نهال هایی مانند انار،گردو ، فندق،انجیر و زیتون تولید می شود که درسال آینده بر اساس تعهدات داریم تولید و توزیع و حتی اگر نیاز باشد به استان های دیگر صادر می کنیم.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا