شهرستان ها

تولید روزانه ۱۴۰ تن مرغ در همدان

همدان_معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به جز شهریور ماه و مقطعی از مهر ماه، روزانه به طور متوسط ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن تولید مرغ داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فضلی از قیمت مرغ و تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: در آبان ماه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که بیشتر از نیاز استان است و احتمالاً ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن تولید داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز استان ۸۰ الی ۹۰ تن است و به دلیل افزایش تولید، لاشه مرغ و مرغ زنده به سایر استان‌ها صادر می‌شود، همچنین بخشی از مرغ مازاد را هم پشتیبانی امور دام طبق قرار داد و بر اساس قیمت گذاری که در کمیته کشوری و استانی انجام شده است خریداری می‌کند.

فضلی اضافه کرد: در حال حاضر مرغ آرین به صورت ویژه خریداری می‌شود و آنچه مسلم است بازار قیمت را تعیین می‌کند، مرغدار نهاده را با قیمت آزاد می خرد و تولید هم با قیمتی که بازار تعیین می‌کند انجام می‌شود. در دوره قبل که مرغدار قیمت مصوب را رعایت نکرد با توجه به اینکه مرغ کم و تقاضا بیشتر بود قیمت بالاتر رفت.

وی تصریح کرد: ۲۵ واحد مرغداری، پرونده تعزیراتی داشتند که در جلسه‌ای با حضور استانداری و دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی برای آنها تخفیف گرفتیم تا انگیزه‌ای برای تولید کننده شود خوشبختانه این موضوع مشوقی شد برای بهبود جوجه ریزی.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در استان فعالیت می‌کنند که گله هاشان در سن تولید هستند.

وی بیان کرد: طبق آمار معاونت بهبود تولیدات دامی استان روزانه حدود ۵۰ الی ۵۴ تن تخم مرغ تولید می‌شود که نیاز استان کمی بیشتر است و ما از استان‌های قم، اراک و سایر استان‌ها وارد می‌کنیم.

فضلی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۴۵ هزار تومان است، مرغ زنده هم ۳۷ الی ۳۸ هزار تومان درب مرغداری و برای مصرف کننده کیلویی ۵۷ الی ۵۸ هزار تومان است که از قیمت مصوب کمتر است.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: مرغداران در این خصوص درخواست‌هایی داشتند که در حال پیگیری است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا