شهرستان ها

تولید قدرت حول محور وحدت یک قاعده مسلم است

بندرعباس – معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان گفت: طبق باور شهید سلیمانی با وحدت می‌توان قدرت نرم برای مسلمین تولید کرد و تولید قدرت حول محور وحدت، یک قاعده‌ مسلم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی ظهر یکشنبه در چهارمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت که در بندرعباس برگزار شد، ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام (ص)، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) با ورودشان به مدینه و تشکیل حکومت، اسلام را منتشر کردند و برای تقویت آن از بین انصار و مهاجران، نیرویی تحت عنوان بسیج ایجاد کردند تا نهضت حفظ شود.

وی افزود: امام عظیم الشان ما بعد از ۱۴۰۰ سال، پیامبرگونه اسلام ناب محمدی (ص) را احیا کردند، چرا که در فلسطین بیشترین کسانی که به اهالی غزه ظلم کردند هم‌کیشان و هم مذهبان آن‌ها بودند اما امام راهی را ایجاد کرد که شهید سلیمانی که یک شیعه است بیشترین دفاع را از فلسطین داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان تاکید کرد: دشمنان، سردار سلیمانی را شهید کردند و یک قلب را از کار انداختند اما قلب ۸۰ میلیون ایرانی قلب شهید سلیمانی شد و ۲۵ میلیون نفر زیر تابوت شهید سلیمانی گریه کردند و زجه زدند و این حماسه را هم تمامی اقوام و مذاهب خلق کردند و در فتنه اخیر نیز همین ملت با هوشمندی فتنه‌ها را کنار زدند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بزرگترین شخصیت تقریبیِ جهان اسلام است، افزود: ما با اهل‌سنت به حدی اشتراکات داریم که اگر بر آن‌ها تمرکز کنیم هیچ جایی برای بحث نخواهد ماند چنانچه طبق باور شهید سلیمانی با وحدت می‌توان قدرت نرم برای مسلمین تولید کرد که این یک قاعده مسلم است.

سردار معروفی تاکید کرد: شهید سلیمانی پنج ویژگی دارد که نخستین آن گذشت از گناه و طهارت روح و جسم بود، دومین ویژگی گذشت از مال است و سومین ویژگی گذشت از عزیزان است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: گذشتن از جان و گذشتن از آبرو دیگر ویژگی شهید سلیمانی است، خیلی‌ها می‌خواستند حاج قاسم را از سوریه بازگردانند لذا حاج قاسم با ولایت‌باوری که داشت، در سوریه ایستاد و محور مقاومت را تقویت کرد.

سردار معروفی، با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن، تصریح کرد: در عملیات والفجر ۸ دنیا را متحیر کردیم و امسال نیز با رمز مبارک یا امیرالمؤمنین (ع) ملت بزرگ ایران والفجر دیگری را با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم زدند و مجدداً دنیا را متحیر کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان، بیان کرد: همه ملت ایران دل در گرو اهل سنت دارند و آن‌هایی که می‌گویند اهل سنت ارادت به اهل‌بیت ندارند، اهل سنت را نشناخته‌اند، آن‌ها اهل‌بیت را دوست دارند.

وی با بیان اینکه دشمن پروژه انشقاق در قومیت‌ها را در دستورکار دارد، گفت: انقلاب اسلامی توسط یک قوم و یک مذهب به پیروزی نرسید، همه اقوام به دعوت امام لبیک گفتند و انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ قومیت‌ها که یک نمونه از آن در کردستان ایجاد شد، مردم از تمامیت خود دفاع و دشمنان را بیرون کردند.

سردار معروفی با اشاره به دفاع مقدس، اظهار کرد: در دفاع هشت ساله، همه اقوام و مذاهب سهیم هستند و بیشترین شهدای زن، مربوط به کردستان است، در کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، تعداد زیادی شهید از اهل‌سنت تقدیم شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا