شهرستان ها

تکثیر رئیسعلی های نوجوان در استان بوشهر

رئیس حوزه هنری بوشهر مطرح کرد؛

بوشهر- رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در زمان جنگ تحمیلی، خیلی از جوانان که به جبهه رفتند ریسعلی دلواری های سرزمین خویش بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، امید پارسایی فر ظهر دوشنبه در رونمایی از کتاب «کوچک‌تر از ام یک» و «دو هزار پلاک» که صبح امروز در حوزه هنری استان بوشهر برگزارشده بود گفت: بخشی مهمی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان بوشهر که مربوط به روایت نوجوان است در کتاب «کوچک‌تر از ام یک» شاهد هستیم که در آن حضور نوجوانان و جوانان در جبهه به این شکل ارزشمند شده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر به چند دلیل کتاب کوچک‌تر از ام یک «نوشته منوچهر بایندری» را حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد؛ در این کتاب زیست‌بوم فرهنگی مطرح‌شده و روایت نوجوان کنجکاو سرزنده و بسیار بازیگوش به‌خوبی این روایت را مطرح‌شده است.

امید پارسایی فر افزود: راوی «عباس حیدری» بابیان خوب و نویسندگی «منوچهر بایندری» با قلم ارزشمندی که دارند توانستند کتاب‌های مهمی را برای ادبیات پایداری استان خلق کنند.

وی با اشاره به اینکه بوشهر سرزمین مقاومت در ایران است خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، خیلی از جوانان که به جبهه رفتند ریسعلی دلواری های سرزمین خویش بودند.

وی ادامه داد: در کتاب آمده راوی یازده ساله بعد از تماشای سریال دلیران تنگستان و رشادت‌های رئیسعلی برای حضور در دفاع مقدس و دفاع از کشور در برابر یورش بیگانه عزم نوجوانانه خویش را جزم کرد.

امید پارسایی فر در بخش دیگر سخنان خود در رابطه بااهمیت مجموعه شعر «دو هزار پلاک» خاطرنشان کرد: کتاب دو هزار پلاک، گزیده شعر دفاع مقدس استان بوشهر، از جدیدترین اشعار شاعران استان در این کتاب گردآوری‌شده است که با مقدمه‌ای استاد محمد رضا سنگری بر آن نگاشته‌اند به عنوان اثری مهم در تاریخ ادبیات استانی قلمداد خواهد شد.

پارسایی فر با اشاره به اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز در جهاد تبیین هنرمندان با رسالت مهمی که دارند می‌توانند اندیشه و مبانی انقلاب را در آثار فاخر خود ترویج کنند.

این مقام افزود: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است که هنر انقلاب نقش مهمی در تصویرگری آینده مهین اسلامی خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پشتوانه قلم نویسندگان ما هستند که هنر متعهد بیشتر از گذشته درخشان‌تر خواهد شد.

امید پارسایی فر افزود: به همت نویسندگان و هنرمندان، ادبیات پایداری و هنر متعهد در استان بوشهر بهتر از روزهای گذشته شکوفاتر خواهد شد

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا