شهرستان ها

تکریم حکیم ابوالقاسم فردوسی یک وظیفه برای مدیران است

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آنچه امروز زبان فارسی در اختیار دارد حاصل تلاش‌های فردوسی کبیر است به همین دلیل یکی از وظایف اصلی مدیران فرهنگی و مدیران شهر تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره حکیم ابوالقاسم فردوسی است.


به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی با بیان اینکه آنچه از تمدن و تاریخ در اختیار ما قرار دارد، تنها در قالب هنر می‌گنجد، اظهارکرد: «هنر» است که امروز به عنوان نماد تمدن ایرانی اسلامی در اختیار ما قرار دارد؛ «هنر» نشان‌دهنده قدرت انسان‌ها در خلقت یک اثر بوده و مهم‌ترین هنری که ما می‌شناسیم، «ادبیات» است.

وی با اشاره به اینکه اگر ادبیات نبود، هنرهای دیگر شکل نمی‌گرفت، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های هنری ادبیات، «حماسه» است که می‌تواند موجب رشد، پیشرفت و ترقی یک ملت شود؛ اسطوره‌ها و افسانه‌هایی که در قالب ادبیات حماسی تولید می‌شوند، می‌توانند برای پیشرفت یک کشور اثرگذار باشند و برای مردم نسبت به کشور و فرهنگ خودشان احساس تعلق ایجاد کند.

ناصحی گفت: آنچه مردم می‎‌دانند و همه به آن علم دارند این است که مهم‌ترین حماسه‌سرای تاریخ ادبیات ایران «فردوسی حکیم» است؛ انسانی وارسته که بالاترین معانی و ارزش‌ها را در قالب هنر حماسی خود برای ما به یادگار گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آنچه امروز زبان فارسی در اختیار دارد، حاصل تلاش‌های فردوسی کبیر است و به همین دلیل یکی از وظایف اصلی مدیران فرهنگی و مدیران شهر، تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره حکیم ابوالقاسم فردوسی است, هرچه مردم با فردوسی آشنا شوند، می‌توانند زندگی آرام‌تر و بهتری داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات شهرداری برای بزرگداشت فردوسی خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش‌های زیادی برای برگزاری چنین یادبودها و یادمان‌هایی انجام داده و اتفاقات خوبی به لحاظ زیرساختی و برنامه‌ای رخ داده که شایسته تقدیر است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا