شهرستان ها

تکمیل مصلای دامغان نیازمند اعتبار است

دامغان- نماینده دامغان در مجلس گفت: مردم این شهرستان به اندازه سهم خودشان برای ساخت مصلا کمک کرده‌اند و لذا تکمیل پروژه نیازمند اعتبار و کمک دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر علیزاده برمی عصر پنج شنبه در سومین نشست فعالان فرهنگی دامغان با وزیر ارشاد اسلامی به میزبانی تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی، با بیان اینکه این شهرستان دارای سابقه فرهنگی بالا است، تاکید کرد: دامغان تربیت شدگان علمی و چهره‌های فرهنگی و سیاسی فراوان دارد که امروز در سطوح مختلف فرهنگی، علمی و حوزوی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دامغان در استان سمنان همانند استان مذهبی قم در کشور ایران است که نشان از توجه به فرهنگ، هنر و موضوعات مذهبی مردم این شهرستان است، افزود: دامغان در به پیروزی رسیدند انقلاب اسلامی ایران ۱۵ شهید تقدیم کرد و این شهرستان در تقدیم شهدا مقام دوم را نسبت به جمعیت به خود اختصاص داد.

فعالیت حوزه‌های علمیه

نماینده مردم دامغان در خانه ملت با بیان اینکه ۱۰۰ قاری ملی و بین‌المللی قرآن کریم از این شهرستان تربیت شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه قم مشغول به تحصیل هستند.

علیزاده برمی با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه دامغان به مثابه ستون‌های ترویج فرهنگ دینی در این شهرستان، بیان داشت: حوزه علمیه دامغان قدمت ۷۰۰ ساله دارد که این مکان فرهنگی نشان از اهمیت مردم به حوزه دین و فرهنگ دارد.

وی گفت: دغدغه‌های فرهنگی و فکری در بین مسئولان و علما شهرستان وجود دارد و انتظار داریم در تکمیل مساجد نیمه تمام در مسکن مهر نیز مورد توجه قرار گیرد و اعتبار لازم برای تکمیل آنها اختصاص یابد.

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: پرجمعیت‌ترین نماز جمعه استان بر اساس گزارش ستاد نماز جمعه استان سمنان متعلق به دامغان است که نشان می‌دهد مردم مومنانه در جمع‌های مذهبی حضور دارند.

علیزاده برمی با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی فعالان مذهبی و فرهنگی دامغان باعث شد تا برای نخستین بار در ایران در دهه سوم ماه مبارک رمضان به مدت سه روز ۱۶۰ دانش‌آموز دبیرستانی معتکف شدند و این به عنوان یک هدیه در سراسر کشور تعمیم داده شود که پیش زمینه‌هایی نیاز دارد که امیدواریم مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار موضوع آشنایی نوجوانان و دانش آموزان با مساجد، آشنایی و سوق دادن جوانان به حوزه‌های علمیه نیز مد نظر است تا بتوانیم شاهد جبران بخشی از کمبودهای این بخش در کشورمان باشیم سال گذشته البته مقداری از سوی ارشاد اسلامی کمک شد اما امسال نیز اگر بتوانیم بودجه‌ای را بگیریم خواهیم توانست این طرح‌ها را تداوم ببخشیم.

نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه در بحث مصلای این شهرستان مردم کمک‌های خودشان را کرده‌اند و قطعاً کمک‌هایشان تا حدی مقدور بوده صورت گرفته است اما مابقی کار نیازمند مساعدت دولتی‌ها دارد، بیان کرد: در زمینه مسکن مهر که چندین هزار جمعیت نیز در آن ساکن است متأسفانه ساخت مسجد فراموش شده است لذا مردم جمع شده و کمکی کرده اند و با اهتمام آنها و یک خیّر زمینی اخذ شده تا بتوانیم شاهد ساخت آن باشیم لذا امیدواریم که این مردم کمک شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا