شهرستان ها

تک نرخی شدن ارز در بلند مدت به نفع اقتصاد کشور است

بجنورد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن ارز در بلند مدت به نفع اقتصاد کشور است، گفت: دولت در ازای این اقدام، سیاست های جبرانی اعمال خواهد کرد.

علی درخشانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسائل پیرامون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: احتمالاً ارز کالاها به جز گندم و دارو حذف خواهد شد که این مسئله بر روی قیمت‌های سایر کالاها اثر می‌گذارد اما در ازای آن دولت سیاست‌های جبرانی مانند افزایش یارانه‌ها را اعمال خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: علم اقتصاد می‌گوید هر کالایی که چند نرخی باشد و اگر نظارت سیستماتیک نباشد، موجب رانت و اختلاس می‌شود.

وی افزود: تک نرخی شدن اقلام به صورت کلی اقدامی مثبت خواهد بود.

درخشانی بیان داشت: در هر صورت باید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ حرکت کنیم؛ از سوی دیگر میزان ارز نیز محدود است و باید این اتفاق بیفتد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی تصریح کرد: چون سیستم پایش شفافی وجود ندارد لذا برخی کالاها با ارز دولتی تأمین می‌شوند اما باز هم به قیمت آزاد در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

وی افزود: موضوعاتی همچون عرضه و تقاضا و جو روانی می‌تواند بر قیمت‌ها اثر بگذارد ولی مطمئناً در بلند مدت ارز تک نرخی به نفع اقتصاد کشور است.

درخشانی بیان داشت: حتی اگر مذاکرات طولانی‌تر نیز شود باز هم چاره‌ای جز تک نرخی کردن ارز نداریم اما باید سیاست‌های جبرانی اعمال شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا