شهرستان ها

تگرگ و رعد و برف میهمان عصر جمعه اردبیلی ها

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش تندباد موقتی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد بعد از ظهر جمعه در اردبیل پیش بینی می شود.

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۹ در اردبیل فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری های فصلی و محلی مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه این پدیده جوی از ظهر جمعه ۲۵ خرداد آغاز و تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان تحت پوشش این سامانه جوی قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از احتمال اصابت صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های خشک خبر داد و بیان کرد: در این هشدار هواشناسی همچنین احتمال اختلال موقتی در عملیات های پروازی پیش بینی شده است.

کوهی با تاکید به شهروندان در اجتناب از صعود به ارتفاعات استان بویژه کوهستان سبلان و اطلاع رسانی به عشایر محترم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی گفت: احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا