شهرستان ها

ثبت‌نام ۱۳۰۰ نفر در طرح آموزش هنر در مناطق محروم و روستایی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ثبت‌نام ۱۳۰۰ نفر در طرح آموزش هنر در مناطق محروم، روستایی و عشایری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حسین فتایی امروز سه شنبه در نشست تشریح طرح آموزش هنر در مناطق محروم، روستایی و عشایری گفت: در استان لرستان بالغ بر ۱۳۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و دوره‌های آموزشی آن در چهار شهرستان ازنا، دلفان، الیگودرز و کوهدشت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی نقاشی چهره، سفالگری، خط تحریری و تئوری موسیقی در استان در حال برگزاری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از این جلسه خطاب به هنرجویان دوره تئوری موسیقی، گفت: تجربه کشورهای مختلف به خوبی ثابت کرده که حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، به توسعه و تقویت اقتصاد در شکل فردی و اجتماعی آن منجر شود و امیدواریم با اجرای اینگونه طرح‌ها شاهد شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور باشیم.

فتایی با اشاره به لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و تلاش در جهت اجرای عدالت فرهنگی در توزیع اعتبارات و برنامه‌ها، اظهار داشت: خوشبختانه در طی دو سال گذشته بیشترین تزریق اعتبار به شهرستان‌ها را داشته‌ایم و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با گستره بین المللی، کشوری و منطقه‌ای را بر اساس ظرفیت‌های موجود، به شهرستان‌های استان واگذار کرده‌ایم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا