شهرستان ها

ثبت‌نام ۳۶۷۲ نفر در خراسان رضوی برای انتخابات

مشهد ـ معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی مجموع ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی را ۳ هزار و ۶۷۲ نفر اعلام کرد.

سید هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی را ۳ هزار و ۶۷۲ نفر هستند که از این تعداد ۸۴ درصد معادل ۳ هزار و ۷۳ نفر را مردان و ۱۶ درصد معادل ۵۹۹ نفر بانوان حضور دارند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان مشهد از این آمار ۸۱ درصد معادل هزار و ۶۱۵ نفر مرد و ۱۹ درصد معادل ۳۹۱ زن شرکت کرده اند.

وی مجموع ثبت نام کنندگان قطعی در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی را به تفکیک اعلام کرد: ۱۲۷ نفر از سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، ۱۴۲ نفر از شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد، ۱۴۱ نفر از دو شهرستان خواف و رشتخوار، ۸۷ نفر از درگز، ۲۷۵ نفر از شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، ۱۲۵ نفر از شهرستان‌های فریمان، سرخس و بخش احمدآباد و رضویه، ۱۰۶ نفر از قوچان و فاروج، ۲۰۰۶ نفر از مشهد و کلات، ۲۱۳ نفر از شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، ۱۸۳ نفر از از شهرستان‌های چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار، از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد نیز ۱۵۳ نفر و ۱۱۴ نفر نیز مجموع ثبت نام کنندگان قطعی از دو شهرستان گناباد و بجستان در این دوره ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

طباطبایی درباره سن داوطلبان و تعداد آن‌ها در دسته‌بندی‌های سنی گفت: ۳۷ درصد از افراد متقاضی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه خراسان رضوی، معادل ۱۳۴۵ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند و ۳۶ درصد آن‌ها معادل ۱۳۲۴ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند، ۲۱ درصد معادل ۷۸۶ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶ درصد معادل ۲۱۷ نفر بالای ۶۰ سال هستند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ۳۰ نفر از داوطلبان را مشمولین ماده ۲۹ انتخابات دانست و درباره وضعیت تحصیلی داوطلبان بیان کرد: ۱۳۸ نفر تحصیلات حوزوی، ۵۵۷ نفر مدرک دکتری، ۲۴۵۷ نفر فوق لیسانس و بقیه داوطلبان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا