شهرستان ها

ثبت الکترونیکی و هوشمند جایگزین اسناد تک برگی می شود

دماوند- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه در آینده نزدیک دیگر دفترچه‌های اسناد تک برگی صادر نمی‌شود گفت: ثبت الکترونیکی و هوشمند جایگزین اسناد تک برگی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر حیدرنژاد بعد از ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک دماوند با اشاره به اینکه امروزه دعاوی املاک بخش زیادی از دعاوی دادگستری‌ها را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: موارد مستقیم طرح دعاوی املاک یک بخش را شامل می‌شود و موارد غیرمستقیم مانند پرونده‌های توهین، ضرب و جرح و قتل نیز اغلب به دعاوی املاک برمی‌گردند.

حیدرنژاد با بیان اینکه پرداختن به املاک و اسناد هزینه نیست بلکه اندوخته و درآمد و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود گفت: اهمیت ثبت اسناد و املاک و کار این افراد بسیار حساس است و باید قدر دانسته شوند، در یک مثال اگر املاک دارای سند باشند می‌توانند به عنوان وثیقه برای آزادسازی افراد استفاده شوند.

وی عنوان داشت: پرونده‌های متعدد زمین‌خواری در شهرستان دماوند به علت نزدیکی با تهران و انگیزه‌های فراوان با توجه به افزایش قیمت املاک و منابع طبیعی وجود دارد؛ لذا مسئولان ثبت اسناد تلاش کرده و با تثبیت مالکیت اقدام به صدور اسناد مالکیت می‌کنند تا در آینده از بسیاری از دعاوی و اختلافات در این حوزه پیشگیری شود و مردم در سایه این اقدامات از امنیت املاک خود برخوردار باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران افزود: در چند سال اخیر ثبت جهش خوبی داشت و اقدامات مطلوبی را در این زمینه شاهدیم، در حال حاضر از ثبت سنتی عبور کرده‌ایم و در مرحله ثبت الکترونیکی هستیم و به زودی وارد ثبت هوشمند می‌شویم.

حیدرنژاد عنوان داشت: ثبت هوشمند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها را حل می‌کند و در آینده نزدیک دیگر دفترچه‌های اسناد تک برگی صادر نمی‌شود و ثبت به صورت الکترونیکی و هوشمند صورت می‌گیرد ثبت با جهش روبرو است و در بسیاری از آیتم‌های ثبت اسناد و املاک ۳۷۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته‌ایم، امید است روزی برسد که قانون جامع کاداستر اجرایی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا