شهرستان ها

ثبت جهانی قلعه الموت در دست بررسی قرار گرفت




مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: بعد از ثبت سعدالسلطنه در فهرست میراث جهانی پرونده ثبت قلعه الموت را در دستور کار داریم که پرونده آن تهیه و برای کارشناسی به وزارتخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نخستین روز از دهه فجر در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

علیرضا خزائلی در این نشست گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مورد تاکید وزارت‌خانه قرار دارد و باتوجه به اینکه قزوین تعداد زیادی مسافر عبوری دارد، لازم است خدمات مناسب داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: برای تاسیس سرویس‌های بهداشتی درحال مکان‌یابی پنج مورد جدید هستیم.

وی عنوان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ در حوزه اطلاع رسانی و دریافت شکایت‌ها، یک سامانه ملی است که به صورت منظم رصد می‌شود.

برای نوروز به دنبال برگزاری تورهای استان گردی هستیم

این مسئول بیان کرد: معرفی قزوین در محورهای مواصلاتی با همکاری راهداری درحال اجرا است و در این راستا تاکنون ۱۰ بیلبورد بین شهری اختصاص پیدا کرده که تا پایان نوروز 1403 نصب خواهد بود.

وی ادامه داد: باتوجه به تلاقی نوروز با ماه مبارک رمضان، بخشی از فعالیت‌های گردشگری از افطار آغاز خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در سال‌های گذشته با همکاری شهرداری تورهای قزوین گردی داشتیم و امیدواریم امسال استان گردی داشته باشیم.

خزائلی ادامه داد: احداث بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی‌های شهر ابلاغیه رئیس جمهور است و فرمانداران موظف هستند نسبت به این امر اقدام کنند؛ موضوع مربوط به عوارضی‌های استان هم جدی است و توسط راهداری و معاونت امرانی درحال پیگیری است.

وی بیان کرد: تعداد بیشماری مجتمع‌های بین راهی داریم که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای فروش صنایع دستی استفاده کرد.

تاکید بر گردشگری طبیعت در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با تاکید بر اهمیت گردشگری طبیعی گفت: اولین کتابی که برای گردشگری چاپ کردیم، طبیعت‌گردی بود، ما جاذبه‌های طبیعی زیادی داریم و این موضوع در نمایشگاه گردشگری هم مطرح خواهد شد.

وی درباره جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: این جشنواره به بهترین شکل انجام شد و گزارش آن در جلسه هیأت وزیران هم مطرح شد که نقش اصحاب رسانه در آن قابل توجه بود، همچنین از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شد.

این مسئول با اشارله به آخرین وضعیت دولت‌خانه بیان کرد: درحال حاضر برای دولت خانه صفوی چند پروژه فعال داریم، در حوزه آزادسازی هم معوض مجموعه تختی و دبیرستان پاسداران درحال انجام است.

استفاده از ظرفیت هنرمندان صنایع دستی در محوطه‌های تاریخی

وی ادامه داد: برای رسیدگی به امور دولت‌خانه هم اقدامات خوبی درحال انجام است و تاکید داریم در محوطه‌های تاریخی از هنرمندان صنایع دستی استفاده شود.

خزائلی درباره ساخت و سازها در بافت تاریخی یا حریم‌ها گفت: باید به این سال پرداخته شود که عقب نشینی و اعطای تراکم ضمن داشتن مزیت و توجیه اقتصادی برای مالک و شهرداری‌ها، در  کیفیت زندگی آیندگان چه نقشی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر درباره ضوابط حریم صحبت می‌کنیم درراستای اقدامات بازدارنده برای محیط زیست است، گاهی برخی عقب نشینی‌ها باعث عواقب منفی خواهد شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا