شهرستان ها

ثبت نام دو میلیون نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

گرگان-مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در صندوق اجتماعی، کشاورزان روستائیان و عشایر کشور ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت الله برقراری ظهر جمعه در نشست خبری از ثبت نام دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این صندوق خبر داد و گفت: افرادی که به سن قانون کار (۱۸ تا ۵۰ سال) رسیده‌اند می‌توانند در صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر ثبت نام و برای دریافت مستمری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام ۳۶۴ هزار نفر در صندوق اجتماعی، کشاورزان روستاییان و عشایر جزو جامعه هدف استان گلستان است، افزود: تا کنون ۷۶ هزار نفر گلستانی ثبت نام کردند.

برقراری پرداخت مستمری در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت فرد، به بازماندگان را از مهمترین اهداف این صندوق اعلام کرد و ادامه داد: سوابق این صندوق به دیگر صندوق‌ها قابل نقل و انتقال است.

وی یادآور شد: هدف گذاری ما پوشش حداکثری روستاییان و عشایر است، اما با توجه به اختیاری بودن این بیمه باید با اطلاع رسانی و روشنگری در مورد مزایای بیمه شدن، در پی جذب روستاییان و عشایر باشیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون به ازای هر ۱۰ نفری که در کشور جذب صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شوند، یک نفر بازنشسته می‌شود.

برقراری افزود: در دولت سیزدهم توانستیم بیش از ۵۵۰ هزار نفر جذب صندوق کنیم که این عدد بسیار مورد توجه است.

وی تعداد کارگزاری‌هایی که در کشور فعال هستند را هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۴ مورد در استان گلستان فعال هستند.

برقراری با اشاره به اینکه ۱۷۵ نفر مستمری بگیر در کشور داریم، گفت: سال گذشته ۴۳ درصد افرایش مستمری داشتیم و امسال هم بر اساس مصوبه دولت مستمری آنها اضافه خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا