شهرستان ها

ثبت ۱۵ هزار درخواست سرمایه گذاری در درگاه ملی

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار و ۵۷۲ درخواست متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در درگاه ملی صدور مجوزها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: با راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوزها در سطح کشور ۷۰۰ هزار درخواست و در استان اردبیل نیز ۱۵ هزار و ۵۷۲ درخواست در این درگاه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۶ هزار مجوز صادر شده، پنج هزار و ۲۰۰ درخواست با عدم صدور مجوز روبه‌رو شده و ۸۷۱ متقاضی نیز از ادامه فرآیند انصراف دادند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از تأیید نهایی ۴۱۰ متقاضی در درگاه ملی صدور مجوزها خبر داد و گفت: ۷۳ مورد شکایت نیز به خاطر تعلل دستگاه‌ها از طریق این درگاه ثبت شده که عمده آنها مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.

نژادمحمد افزود: از بین ۶۶ طرح اولویت‌دار و مصوب در نهایت بعد از بررسی و ارزیابی نهایی، ۳۰ طرح مهم در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری به تأیید نهایی رسیده و ما درصدد مکان‌یابی و ارائه این طرح‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خلاصه طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت به زبان انگلیسی ترجمه شده و در سایت پنجره واحد و اطلس سرمایه‌گذاری واگذار شده تا امکان‌بهره‌برداری از آن فراهم آید.

نژادمحمد اضافه کرد: این ۳۰ طرح که در سامانه وزارت اقتصاد به ثبت رسیده، در صورت اجرا می‌تواند فرصت اشتغال و تولید بیشتری را فراهم کند.

وی بررسی مالی، فنی و ارائه مشاوره‌های متعدد به سرمایه‌گذاران را در کنار تکمیل فرآیند مطالعات جامع یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با الحاق کارگروه زیربنایی و کمیسیون تبصره یک ماده یک، تغییر کاربری اراضی به شکل منسجم انجام شده و جلوی تأخیر و تعلل صدور مجوزها گرفته شود.

نژادمحمد استان اردبیل را از استان‌های پیشرو کشور در شناسایی قوانین مخل تولید و ثبت اطلاعات در درگاه ملی اعلام کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در این زمینه امور اقتصادی را کمک کنند تا استعلامات در کوتاه‌ترین زمان و همراه با تعریف امضای الکترونیکی انجام شود.

وی رفع برخی از ایرادات درگاه ملی صدور مجوزها را یادآور شد و اظهار کرد: سعی بر این است تا این موانع و مشکلات برطرف شده و امکان ثبت اطلاعات واقعی در این سامانه‌ها فراهم آید.

نژادمحمد ممنوعیت احداث تأسیسات غیرگردشگری را در محور حیران تا سرعین یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه میراث فرهنگی باید محدودیت‌ها را اعلام کرده و همکاری بیشتری را با مرکز ستاد خدمات سرمایه‌گذاری شاهد باشیم.

وی گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با حضور ۲۵ دستگاه استان جلسات خود را برگزار کرده و مصوبات جلسات نیز به دقت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا در کوتاه‌ترین زمان صدور مجوزها را شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: سعی ما بر این است تا در پاسخ به استعلامات نیز در سریع‌ترین زمان اقدام کرده و صدور مجوزها را در یک بستر تسهیل‌گونه به پیش ببریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا