شهرستان ها

جابجایی مسافر و بار در خطوط ریلی شمال افزایش یافت

ساری- مدیرکل راه آهن شمال گفت: در سال جاری میزان جابجایی مسافر و حمل بار در خطوط ریلی شمال به ترتیب ۵۰ و ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان معصومی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اظهار اینکه راه آهن شمال از گرمسار تا گلوگاه جزو صعب العبورترین خطوط ریلی کشور و دنیا محسوب می‌شود، افزود: در این مسیر هزار و ۵۰۰ دهنه پل، ۹۳ دستگاه تونل به طول ۳۳۱ وجود دارد و نگهداری آن برای کارکنان سخت است.

وی با اظهار اینکه تحریم‌های ظالمانه سبب شده در نیروی کشش مشکلاتی داشته باشیم، ادامه داد: خوشبختانه واگن پارس اراک و فولاد ذوب آهن در حال تولید واگن، سوزن و دیزل هستند و در این زمینه در حال خودکفایی هستیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ترانزیت گفت: با توجه به وجود بندر امیرآباد و اتصال به شبکه سراسری متصل است باید در زمینه ترانزیت برنامه ریزی کنیم.

معصومی با اشاره به تلفات بالای حوادث جاده‌ای و شمار مصدومان اظهار داشت: برای رضایتمندی مردم و ارتقای حمل ونقل ریلی باید تلاش کرد و خوشبختانه در دولت کنونی نسبت به مدت مشابه دولت قبلی توانستیم ۲۴ ساعت افزایش حمل بار داشته باشیم.

مدیرکل راه آهن شمال همچنین از کاهش ۷۰ درصدی سوانح ریلی درپی نظارت‌های شبانه روزی خبر داد و گفت: شمار مسافران ریلی نسبت به سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی حفظ حریم راه آهن را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: خط ریلی از اینچه برون تا گرمسار برقی سازی می‌شود اما عده‌ای درتلاش هستند تا حریم ۱۷ متری را از راه آهن بگیرند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا