شهرستان ها

جامعه دانشگاهی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است

زاهدان_ رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان، گفت: جامعه دانشگاهی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است.

ابوالفضل توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مشارکت آگاهانه در انتخابات، بسیار حائز اهمیت است، افزود: مردم، رئیس جمهوری می‌خواهند که ادامه دهنده مسیر شهید رئیسی باشد، بنابراین با توجه به جایگاه دانشگاه در جامعه، می‌توان علاوه بر شور انتخاباتی، شاهد شعور انتخاباتی در چهاردهمین دوره از انتخابات بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش مهمی در ایجاد شعور انتخاباتی و رأی آگاهانه مردم در جامعه خواهد داشت، ادامه داد: حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در حالی مشتی محکم بر دهان دشمنان است که دشمن در انتخابات آینده از تکرار شهید آیت الله رئیسی به عنوان الگوی رئیس جمهور در ایران ترس دارد.

وی بیان کرد: مردم در این صحنه سیاسی پیش رو، با هوشیاری و معیار قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، یک انتخاب آگاهانه و فردی را بر این مسند برگزینند که خلق و خویی شبیه شهید جمهور و پایبند به رهبری، پاسدار خون شهدا و مدافع مردم محروم بوده، دلبسته دنیا نباشد و خود را برای شهادت در راه خدمت برای مردم آماده کند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مطلب که دانشگاه پیام نور به عنوان نهادی که بیش از ۱۰ هزار دانشجو در سراسر سیستان و بلوچستان دارد برای مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آستین همت بالا زده و پای کار انقلاب است، ادامه داد: شهید رئیسی با مشی جهادی و خالصانه‌ای که داشت مدلی از مدیریت را به یادگار گذاشت که در طول تاریخ و آیندگان به نیکی از ایشان یاد خواهند کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید آیت الله رئیسی روحیه‌ای خستگی ناپذیر داشت، تاکید کرد: امیدآفرینی، مردمی بودن، ساده زیستی، روحیه جهادی، تسلط بر نفس و تفکر انقلابی، مهمترین ویژگی رئیس جمهور شهید بود که باید با این خصوصیات و ارج نهادن به خون پاک این شهدا که در راه خدا و خدمت به خلق خدا جان خود را فدای انقلاب کردند، اقدام به انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب کنیم.

توسلی ادامه داد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، از آنجایی که باید در این دوره از انتخابات، انتخابی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، خوب است بدانیم آیت الله رئیسی در تراز انقلاب اسلامی و خادم مردم بود، شهید خدمت توانست بسیاری از موضوعات را در کشور نهادینه کند، این راه باید با قوت تداوم یابد تا راه شهدای خدمت برای همیشه جاودان بماند.

وی با بیان اینکه هشت تیرماه پیش رو، روز انتخاب اصلح برای ادامه راه شهدای خدمت است، گفت: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح، حلال بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود؛ بنابراین همه باید پای کار باشند تا یک مشارکت حداکثری رقم خورد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور در راستای افزایش مشارکت جامعه دانشگاهی تحت پوشش، برنامه‌هایی همچون برگزاری نشست‌های روشنفکری و جهاد تبیین، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و شبهات انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی یکی از وظایف دانشگاه را شناساندن ویژگی‌های بارز رئیس جمهور شهید به دانشجویان و نسل جوان عنوان کرد و گفت: پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مردمی، مولود انقلاب و با رویکرد انقلابی و شهید پرور ۱۵ دانشجوی شهید را در سطح استان تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

توسلی افزود: حضور مردمی و ساده رئیس جمهور شهید در کنار مردم برای همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند، چرا که دوران مظلومیت شهید بهشتی و خدمت شهید رجایی برای مردم زنده شد و شهادت سید محرمان و همراهانش آثار بزرگی برای برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا