شهرستان ها

جامعه کارگری محور چرخ تولید است/ضرورت توجه به مشکلات کارگران

بیرجند- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: محور چرخ تولید، جامعه کارگری است و بخشی از تولید و اقتصاد هر جامعه‌ای به این قشر بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی سه شنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی جشن خانواده کار و تلاش در هفته فرهنگی استان بیان داشت: جامعه کارگری محور چرخ تولید است و این موضوع نشانگر نقش مهم حوزه کارگری به ویژه در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه شاید تاکنون توجه شایسته‌ای به جامعه کارگری نشده باشد، افزود: در دولت سیزدهم بر این باوریم که تا جایی که امکان دارد کارگران دیده شوند و کمک کار آنها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در یک سال گذشته شاهد معوقات بسیار جامعه کارگری و مشکلات بیمه کارگران بودیم که جلسات متعدد و فوق‌العاده‌ای برای رفع این مشکلات برگزار کردیم که نتیجه آن کاهش معوقات کارگری است.

طالبی بیان کرد: در حال حاضر این معوقات به حداقل رسیده و معوقات باقی مانده مربوط به پیمانکارانی است که برای پرداخت آنها نیاز به اعتبارات دولتی است و تأمین اجتماعی هم در این خصوص همکاری خیلی خوبی با ما داشته است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی کارگران برای ما خیلی مهم است، تصریح کرد: در بعضی از مواقع قوانینی وجود دارد که شاید سبب ایجاد مشکل برای کارگران شود مانند قرار دادهای یک ماهه که اجحافی در حق کارگران است که اصلاح آن‌ها باید پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: زمانی نتیجه خوبی از حوزه کار و تولید خواهیم داشت که کارگران امنیت شغلی و روانی داشته باشند تا شاهد رونق اقتصاد باشیم.

طالبی با بیان اینکه تا جایی که در توان ما باشد از این قشر حمایت می‌کنیم، افزود: حداقل کاری که می‌توانیم برای جامعه کارگری انجام دهیم، برگزاری جشنواره‌ای برای خانواده این عزیزان است تا از کارگران و خانواده آنها از این طریق تقدیر شود.

وی ادامه داد: مصوبات این جلسه برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد تا به این وسیله با انجام کار جمعی زمینه ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه کارگری فراهم شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا