شهرستان ها

جذب ۶ هزار میلیارد تومان منابع ملی به نفع اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان منابع ملی و تهاتر نفت در مسیر توسعه استان اردبیل جذب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر سه شنبه در آئین پرده برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اردبیل به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون پارلمان رئیس جمهور اظهار کرد: این میزان منابع علاوه بر اعتبارات سالانه استان بوده که در قالب ۳۰۰ مورد پیگیری در تهران از طریق وزارتخانه‌ها جذب طرح‌ها و پروژه‌های متعدد شده است.

وی سفر پرشمار وزرا، معاونین رئیس جمهور و مسئولان کشوری را برای پیگیری اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل در این دو سال در ریل توسعه و رشد همه جانبه حرکت کرده و امیدواریم همچنان این مسیر رشد و تعالی ادامه پیدا کند.

استاندار اردبیل یاد و نام شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: روش و مشق دولتمردان سیزدهم نیز خدمت بی ادعا به مردم است که امیدواریم مسئولان در هر جایگاه و منصبی با توجه به فضیلت‌های انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه این شهدا و سرافرازان وطن باشند.

عاملی ادامه داد: در دولت مردمی با ارزیابی شاخص‌های توسعه استان سعی کردیم تا به دور از کارهای مقطعی و نمایشی برای ارتقای این شاخص‌ها و رسیدن به متوسط کشوری گام‌های مؤثری را برداریم که هم در حوزه آب و هم راه و هم سایر زیرساخت‌ها اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی تکمیل ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه را در دو سال اخیر به همراه بهسازی و آسفالت ریزی ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی یادآور شد و بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهسازی استان اردبیل منابع تزریق شده است.

استاندار اردبیل به تنش آبی در ۸ شهرستان و تدوین برنامه جامع آبرسانی اشاره کرد و گفت: آبرسانی به ۴۵۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی آغاز شده که اهالی ۱۶۰ روستا از آب پایدار بهره مند شدند.

عاملی افزود: در حوزه نیرورسانی احداث ۱۰ پست ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت، احداث خط دوم گازرسانی به یک هزار میلیارد تومان اعتبار، اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی فناوری و ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفته است.

وی کمبود یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی را یادآور شد و بیان کرد: احداث بیمارستان نجف زاده و هزار تختخوابی برای جبران کمبود تخت بیمارستانی هدفگذاری شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار کلاس درس در استان نیاز داریم که در این دو سال ساخت بیش از ۵۰۰ کلاس درس در اولویت برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

عاملی از افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی و تکمیل پایاب سد خداآفرین خبر داد و خاطرنشان کرد: سال آینده جشن باشگاه هزارتایی‌ها در اردبیل برای ایجاد اشتغال در ۱۵ واحد صنعتی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در حوزه گردشگری نیز برای استقبال از گردشگران خارجی ساخت هتل، دهکده و شهرک توریستی هدفگذاری شده که امیدواریم با اجرایی شدن این زیرساخت‌ها توسعه پایدار استان محقق شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا