شهرستان ها

جریمه سنگین نقدی سوزاندن کاه و کلش در آستانه اشرفیه



صاحب یک کارخانه شالیکوبی در آستانه اشرفیه به دلیل سوزاندن کاه و کلش و آلوده کردن هوا به پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: فردی که ضایعات کشاورزی را در محوطه کارخانه شالیکوبی اش می‌سوزاند به دلیل ایجاد آلودگی هوا و تهدید بهداشت عمومی ساکنان منطقه، با شکایت اداره محیط زیست شهرستان، به مرجع قضایی معرفی شد.

رامین حسین زاده افزود: صاحب این کارخانه شالیکوبی پس از سیر مراحل قانونی به پرداخت ۶۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی و منع فعالیت تا رفع نواقص سیستم‌های تهویه و کنترل گرد و غبار واحد شالیکوبی اش محکوم شد.

وی گفت: سوزاندن ضایعات کشاورزی (کاه و کلش) ممنوع است و متخلفان با معرفی به مرجع قضایی به حبس و جریمه نقدی سنگین محکوم خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه دهیاران وظیفه دارند با شناسایی این افراد و معرفی آنان به مسئولان، از سوزاندن ضایعات کشاورزی جلوگیری کنند افزود: اهالی منطقه هم در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند با شماره‌های ۱۳۱ سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، ۱۵۰۴ امداد مراتع و جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و ۱۵۴۰سامانه رسیدگی به شکایات سازمان محیط زیست تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا