شهرستان ها

جشنواره انار در شهرستان بجستان آغاز شد

بجستان- جشنواره انار با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در شهرستان بجستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره انار صبح سه شنبه همزمان با فصل برداشت انار با حضور معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان و فعالان کشاورزی و اقتصادی این استان با اجرای گروه موسیقی مقامی خنیاگران بجستانی در شهرستان بجستان آغاز شد.

فرماندار بجستان در آئین افتتاحیه جشنواره انار در سالن یاقوت این شهر با بیان اینکه امروز با برگزاری این مراسم، جشنواره توحید و خداشناسی را در این شهرستان داریم اظهار کرد: سالانه به طور متوسط افزون بر ۳۹ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی در این شهرستان تولید می‌شود.

حسن حیدری از پسته، انار، زعفران، گیاهان دارویی، گندم و جو به عنوان مهم‌ترین محصولات کشاورزی و باغی شهرستان بجستان یاد کرد و افزود: تبیین اهمیت و جایگاه این شهرستان در تولید و برداشت انار در منطقه و کشور از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت تاکید کرد و گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای بازاریابی انار، ارتقای بهره‌وری و معرفی خواص دارویی و غذایی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره انار در شهرستان بجستان است.

حیدری افزود: همزمان با برگزاری جشنواره انار در این شهرستان، برنامه‌های دیگری از جمله تورهای بازدید از باغ‌ها و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان انجام می‌شود.

همچنین در حاشیه این جشنواره، فرآورده‌های انار و صنایع دستی هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان بجستان در قالب یک نمایشگاه در ۲۵ غرفه ارائه شده است که مورد بازدید طباطبایی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی هم قرار گرفت.

یادآور می‌شود، جشنواره انار از امروز سه شنبه ۱۶ آبان‌ماه همزمان با فصل برداشت این محصول به مدت دو روز با حضور مسئولان و فعالان بخش کشاورزی استان خراسان رضوی در شهرستان بجستان برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا