شهرستان ها

جشنواره خندستان باید تداوم داشته باشد

اصفهان – کارگردان و نویسنده نمایش «دست کاری» گفت: جشنواره خندستان باید تداوم داشته باشد و طنز اجتماعی را ترویج دهد.

مهدی ضیائیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون حضور نمایش خیابانی «دست کاری» در جشنواره تئاتر خندستان، اظهار داشت: جشنواره تئاتر خندستان اولین سالی است که در زمینه تئاترهای خیابانی برگزار می‌شود و این اولین سالی است که حضور در این جشنواره را تجربه می‌کنم.

وی افزود: نزدیک به ۱۲ سال است که در زمینه تئاتر مشغول به فعالیت هستم و با توجه به حجم کارهایی که انجام داده‌ام تصور می‌کنم نمایش «دست کاری» بیستمین و یا سی امین اثر تولیدی من باشد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه این نمایش به نویسندگی مشترک من و احمد صمیمی تهیه شده است، گفت: نمایش یاد شده با توجه به مضمون طنز اجتماعی که دارد مناسب برای حضور در جشنواره طنز خندستان بود و به همین دلیل هم در این جشنواره شرکت کردیم.

وی تصریح کرد: این نمایش از فردی روایت می‌کند که هنگام برگشت از منزل نامزدش با دزدی درگیر می‌شود و این دزد ساعتی که هدیه نامزدش بوده و برای وی بسیار ارزشمند است را می‌خواهد برباید.

ضیاییان پور ادامه داد: در این درگیری دزد دست فرد را قطع می‌کند و به همراه ساعت می‌برد و بعد از آن دست فرد خلافکاری را به این مرد پیوند می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: این دست پیوند زده، فرد را به چالش کشیده و به سمت کارهای خلاف می‌برد و فرد کم کم تلاش می‌کند تا دستش را کنترل کند و در نهایت فرد مناسبی برای جامعه می‌شود.

این کارگردان تئاتر خیابانی ادامه داد: امیدوارم جشنواره خندستان تداوم داشته باشد و شاهد تداوم برگزاری این اتفاق خوب در اصفهان باشیم تا گروه‌های نمایش خیابانی نیز بتوانند به هنرنمایی در صحنه تئاتر بپردازند.

وی گفت: این نمایش قبل از حضور جشنواره خندستان در جشنواره‌های دیگری همچون چتر زندگی یزد، فجر، شهروند لاهیجان و جشنواره بین المللی مریوان نیز شرکت کرده و موفق به کسب رتبه‌های اول در بخش‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و طرح و ایده شده است.

بازیگر و طراح فضای نمایش «دست کاری» تصریح کرد: در این نمایش مهدی داودی در کنار من به ایفای نقش می‌پردازد، ضمن اینکه کار طراحی فضا را نیز خودم انجام می‌دهم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا