شهرستان ها

جشنواره ملی اقوام در بوشهر برگزار شد

بوشهر- جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان به میزبانی استان بوشهر در تالار لیان این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر یکشنبه شب در این آئین ضمن تقدیر از اعتماد ریاست دانشگاه فرهنگیان و معاونت فرهنگی تربیتی به استان بوشهر برای میزبانی از جشنواره اقوام دانشگاه و حضور همه مسئولان کشوری و استانی و دانشجو معلمان استان‌های مختلف در این جشنواره اظهار داشت: جشنواره اقوامی که امروز در استان بوشهر شاهد آن هستید محصول چندین ماه کار جهادی و شبانه روزی همکاران من در واحدهای مختلف است.

رضا درویشی گفت: این جشنواره رسماً از امروز آغاز می‌شود هر چند که در روزهای گذشته نیز همکاران ما در حال اسکان و پذیرش سرپرستان و دانشجو معلمان استان‌های سراسر کشور بودند و دیروز نیز شاهد آماده سازی غرفه‌های نمایشگاه جشنواره اقوام بودیم.

درویشی بیان داشت: ایران عظیم و پهناور ما از شمال تا جنوب ایران زمین و از غرب تا شرق آن ما شاهد تنوع اقوام در این کشور هستیم و این گنج قیمتی ایران زمین است.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند هرگز نمی‌توانند در وحدت و همبستگی میان اقوام مختلف ایرانی نفوذ کرده و خللی وارد کنند و این جشنواره گرامیداشت این تنوع قومیتی که از مزیت‌های ایران اسلامی بوده و هست و خواهد بود، است.

درویشی خاطرنشان ساخت: مزیت راهبردی اقوام ایرانی و خرده فرهنگ‌های آن تشکیل دهنده فرهنگ بزرگ اسلامی ایرانی ماست و برماست که انتقال دهنده این فرهنگ بزرگ به دانشجو معلمان باشیم و دانشجو معلمان نیز با انتقال این فرهنگ به دانش آموزان این جریان فرهنگی را به شکل غایی معنا بخشیده و گسترش خواهند داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان از جمله جشنواره‌های مهم فرهنگی اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان کشور است و این جشنواره در واقع یک ایران کوچک است که در آن دانشجو معلمانی از دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور حضور دارند.

جشنواره ملی اقوام در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1'>بوشهر</a> برگزار شد

در پایان از پوستر جشنواره ملی اقوام دانشگاه فرهنگیان به میزبانی بوشهر با حضور مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان و مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رونمایی شد.

خوانش سرود دانشگاه فرهنگیان، معرفی اقوام مختلف ایرانی به زبان محلی توسط دانشجو معلمان استان‌های مختلف، شاهنامه خوانی و اجرای دو سرود توسط گروه کرال فرهنگیان استان بوشهر از بخش‌های جنبی آئین افتتاحیه جشنواره بود.

جشنواره ملی اقوام در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1'>بوشهر</a> برگزار شد

آگهی
دکمه بازگشت به بالا