شهرستان ها

جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی توجه به داشته‌های میراثی استان‌ها را افزایش می‌دهد



دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: شاهد تنوع آثار ارسال شده به جشنواره بودیم، نگاه ما گسترده‌است، با برگزاری این جشنواره‌ها شاهد تقویت توجه رسانه‌ها به داشته‌های میراثی استان‌ها هستیم و زمینه تولید محتوا و آثار جدیدتر درباره قزوین فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری “دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی” و مراسم رونمایی از تندیس جشنواره صبح امروز در عمارت تاریخی سردار مفخم برگزار شد.

علیرضا تابش در این نشست گفت: امسال اعتباربخشی به این جشنواره مورد توجه شورای سیاست‌گذاری جشنواره قرار گرفت و از این رو تندیسی برای آن طراحی شد که هر بخش آن نشانی از هویت و تاریخ ایران است.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ادامه‌داد: تجلیل از بزرگان فرهنگ، هنر و رسانه، انتخاب داوران معتبر، حمایت از معرفی و نشر آثار برگزیده از دیگر مواردی است که برای اعتباربخشی آن درنظر گرفته شده‌است.

وی بیان کرد: افتتاحیه جشنواره روز چهارشنبه و اختتامیه روز جمعه برگزار می‌شود، این رویداد فرهنگی و هنری به‌مدت سه روز ادامه خواهد داشت و گزیده آثار سینمایی در چهار سانس در سینما بهمن اکران می‌شود که هنرمندان این آثار هم حضور خواهند داشت.

این مسئول ادامه‌داد: برای بخش مسابقه و پویا نمایی یک سانس اختصاص داده شده، نمایش ویژه “رویای سهراب” را خواهیم داشت، همچنین فیلم مستند شهید لشگری هم اکران ویژه می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش تئاتر حضور و مشارکت هنرمندان این حوزه را داشتیم و چند مکان برای اجرای این تئاترهای ایرانی اختصاص داده شده که در سعدالسلطنه خواهد بود.

تابش اظهار کرد: آب‌انبار سردار بزرگ برای یک شب قصه آماده شده که نهم آذر ماه در آن برگزار می‌شود و در آن درباره آداب و رسوم، هنرها و آثار قزوین صحبت می‌شود.

وی اضافه‌کرد: کارگاه‌های آموزشی در خانه خلاق سعدالسلطنه برگزار می‌شود، همچنین سمینار هنرهای رایانه‌ای در میراث‌فرهنگی از برنامه‌های جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: نشست فیلم و باستان‌شناسی از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت جشنواره برگزار می‌شود، رویدادها هم به‌صورت برخط منتشر می‌شود و فیلم‌های قزوین در آینه سینما هم در پلت‌فرم “هاشور” پخش می‌شود.

وی بیان کرد: درحال‌حاضر این جشنواره ملی است و تمام میهمانان هم ملی هستند، در سال‌های آینده این امکان وجود دارد که بخش بین‌المللی اضافه شود.

تابش با بیان اینکه این جشنواره به ارزش‌آفرینی اقتصادی برای اهالی فرهنگ و هنر منجر می‌شود، گفت: آثار تولید شده برای جشنواره در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه شد و در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک می‌کند.

وی ادامه‌داد: ما باید برای نسل جدید برنامه داشته باشیم و پیش‌رویداد “میراث‌بانان کوچک” برای کودکان و نوجوانان در سطح کشور تدوین شده که کودکان به معرفی استان و شهر خود می‌پردازند تا هویت‌بخشی برای آن‌ها تقویت شود؛ چرا که هم‌اکنون شاهد شکاف هویتی و هویت‌سازی مصنوعی هستیم که این خلأ باید پر شود.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی عنوان کرد: سانس ساعت ۱۴ و ۲۰ سینما بهمن به اکران فیلم‌های تولید شده درباره قزوین اختصاص پیدا کرده که ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

تابش گفت: با همراهی اداره کل پست، تمبر ثبت جهانی کاروان‌سراهای ایرانی منقوش به کاروان‌سرای سعدالسلطنه در جشنواره رونمایی خواهد شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا