شهرستان ها

جلوگیری از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز

کرج- رئیس کل دادگستری استان البرز از جلوگیری از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۱ پس از ورود قضائی به مشکلات آن‌‎ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی در تشریح اقدامات دادگستری کل استان البرز در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و حمایت قضائی از واحدهای تولیدی در این استان، اظهار کرد: یکی از محورهایی که همواره در نشست‌های داخلی و عمومی رئیس قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است حمایت از واحدهای تولیدی و ممانعت از تعطیلی آن‌ها و حفظ اشتغال نیروهای شاغل حتی در شرایطی است که پرونده واحد تولیدی در حال رسیدگی در مراجع قضائی است.

وی افزود: دادگستری کل استان البرز چندین گام مهم در این مسیر برداشته است که تشکیل بانک اطلاعاتی کلیه بنگاه‌های اقتصادی استان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان به صورت تفکیک شده یکی از گام‌های اولیه مهم در این مسیر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به فعال‌سازی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ جلسه کمیته‌های استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت وی تشکیل شده که منجر به ۵۹ مصوبه و چهار بازدید از واحدهای تولیدی شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به ارجاع ۴۲۱ درخواست به دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز، بیان کرد: مجموع این درخواست‌ها منجر به ۱۱۰ بازدید از سوی مدیران دادگستری استان از این واحدها شده است.

وی افزود: بررسی آماری مشکلات واحدهای تولیدی استان نشان می‌دهد که ۳۵ درصد به جهت طرح پرونده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در مراجع قضائی، ۲۰ درصد مرتبط با بانک‌ها، ۱۳ درصد جهاد کشاورزی، ۵ درصد شهرک‌های صنعتی، ۴ درصد شهرداری‌ها، یک درصد ورشکستگی و ۲۱ درصد مرتبط با سایر سازمان‌ها بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه هم اکنون در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز پرونده ۱۰۳ واحد تولیدی در دست بررسی و اقدام است تاکید کرد: در سال گذشته، حمایت‌های قضائی انجام شده منجر به ممانعت از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی و حفظ اشتغال بیش از ۲۵۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۴۰۰ نفر شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا