شهرستان ها

جلوگیری از تملک غیرقانونی ۵ هکتار از اراضی دولتی در شادگان

اهواز- رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با اقدامات قضائی این اداره کل از تملک غیرقانونی حدود پنج هکتار از اراضی دولتی در شادگان جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی میثاقی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با پیگیری‌های قضائی اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری خوزستان از تملک غیرقانونی حدود پنج هکتار (۴۹ هزار و ۲۹۶ مترمربع) از اراضی دولت در محدود شهری شادگان جلوگیری شد.

وی افزود: در این پرونده افرادی با ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی درصدد تملک غیرقانونی اراضی دولت در شهرستان شادگان برآمده بودند که با تلاش مجموعه حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رأی به سود این اداره کل صادر شد.

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی گفت: ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

میثاقی ضمن تقدیر از پیگیری‌های مقامات قضائی خوزستان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال تأکید کرد: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال از تمام توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا