شهرستان ها

جلوگیری از خام فروشی محصولات از اهداف توانمندسازی روستاها است

ساری- استاندار مازندران تغییر الگوی کشت، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی را از اهداف توانمندسازی اقتصادی روستاهای استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعد از ظهر دوشنبه در جلسه توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران با بیان اینکه توسعه در گرو تفکر جهادی محقق می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه استان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به ترسیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، تحقق آن را مستلزم تلاش شبانه روزی دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان برای ضربه وارد کردن به اقتصاد کشور بسیج شده‌اند باید با تفکر جهادی همانند سد محکمی برابر توطئه‌های آنان عمل کرد.

استاندار مازندران تفکر جهادی را راه رفع مشکلات بیان کرد و افزود: ایمان و امید به آینده تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

استاندار مازندران به اجرای توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح موفقیت‌آمیز توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در روستای خرمالو از جمله موارد است و طرح‌های شبیه آن باید در استان توسعه یابد.

حسینی پور اظهار داشت: می‌توان با الگوبرداری از طرح توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای آن را در دیگر مناطق استان اجرا کرده و باید برنامه ویژه استانی برای توانمندسازی روستاهای استان تدوین شود.

وی گفت: به زودی سامانه پنجره واحد برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان راه اندازی می‌شود.

حسینی پور راه اندازی این سامانه را در تسهیل در فرآیند اجرای کارها مؤثر دانست و گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که دهیاران نیز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

استاندار مازندران تولیدات صنایع دستی را از محوری ترین تولیدات برای توانمندسازی خانوارهای روستایی در استان بیان کرد و گفت: توانمندسازی روستای استان یک طرح بزرگ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

حسینی پور جلوگیری از خام فروشی، ایجاد صنایع تبدیلی، تغییر الگوی کشت و ارتقای بهره وری را از جمله اهداف برنامه توانمند سازی روستاها بیان کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا