شهرستان ها

جمعیت از مؤلفه‌های قدرت است

اهواز- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از جمله مؤلفه‌های قدرت می‌توان به مسئله جمعیت اشاره کرد به همین دلیل باید زمینه‌ها و بسترهای رشد جمعیت را همگان باید فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی‌فرد عصر امروز یکشنبه در هشتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان که دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، تاکید کرد: از جمله مؤلفه‌های قدرت می‌توان به مسئله جمعیت اشاره کرد و به همین دلیل باید زمینه‌ها و بسترهای رشد جمعیت را همگان باید فراهم کنند.

وی به جایگاه والای شورای فرهنگ عمومی در میان نهادهای مهم و تصمیم ساز اشاره کرد و ادامه داد: مصوبات این شورا برای همگان لازم‌الاجرا است، همچنین در خصوص فرزندآوری و ازدواج اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید در راستای همدیگر باشند.

رئیس نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی در کنار خودداری از اقدامات جزیره‌ای باید بین یکدیگر هم افزایی داشته باشند تا بتوان مصوبات شورا را اجرایی کرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اگر به دنبال تغییر در رویکرد یا دیدگاه اشتباه جامعه نسبت به مسئله فرزندآوری هستیم باید به مقوله فرهنگ سازی توجه کرد، افزود: باید با فرهنگ سازی بتوانیم نگاه جدیدی را در مردم نسبت به فرزندآوری ایجاد کنیم و در همین راستا راهکارهای فرهنگ سازی توسط نهادهای متولی و نخبگان ارائه شود.

حجت الاسلام موسوی‌فرد با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوزستان در راستای فرهنگ سازی در عرصه ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و فرزندآوری، گفت: نسبت به مسئله سقط جنین باید برخورد شود و دستگاه‌های متولی به صورت جدی نقش آفرینی کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا