شهرستان ها

جمهوری اسلامی ایران تحصیل بانوان را افتخار می‌داند

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: وقتی جمهوری اسلامی تحصیل بانوان را برای خود افتخار می‌داند بنابراین القائات دشمن مبنی بر مخالفت نیروهای مسلح با زنان کذب است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر جمعه در همایش مدیران مدارس نواحی یک و دو که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور مستقل در حال گذر از یک پیچ تاریخی حساس است و در این راه باید با بصیرت و تدبیر عبور کنیم تا گزندی متوجه ما نشود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از ۴۳ سال قبل با انواع تهدیدات و جنگ روانی، شناختی و ادراکی دشمن مواجه است، خاطرنشان کرد: وقتی جمهوری اسلامی تحصیل بانوان را برای خود افتخار می‌داند بنابراین القائات دشمن مبنی بر مخالفت نیروهای مسلح با زنان کذب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دشمن قصد تعطیلی کلاس‌ها و به دست گرفتن کنترل دانش‌آموزان را دارد، گفت: دشمن با مسمومیت دانش‌آموزان قصد تعطیلی کلاس‌ها و در اختیار گرفتن کنترل فرزندان ما را دارد و مدیران و مربیان با حفظ خونسردی و ایجاد نشاط و آرامش در مدارس شرایط را مدیریت کنند.

قاسمیان از مدیران مدارس خواست؛ نسبت به ورود و خروج مدارس، شناخت دست‌فروشان، ترویج ورزش و نشاط، بهره‌مندی از دوره‌های امداد و نجات حساس باشند و با تقویت امید بخشی در بین دانش آموزان دسیسه‌های دشمن را نقش برآب کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در جامعه سوءتفاهم‌ها را رواج می‌دهد، افزود: اینکه امروز برخی ادعاها مبنی بر نقش گروهی تحت عنوان «هزاره گرا» در مسمومیت دانش آموزان است، اثبات نشده است و با وجود اینکه عامل یا عوامل مسمومیت دانش آموزان هنوز شناسایی نشده به محض شناخت ریشه‌های آن با شدت برخورد خواهد شد.

همچنین در این مراسم یک کارشناس مسائل امنیتی نیز گفت: مسیر تربیتی نسل امروز از خانه و مدرسه به اینترنت، فضای مجازی و ماهواره‌ها تغییر پیدا کرده است و این نشان از این دارد که فرهنگ اصیل ایرانی تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز ایران درگیر جنگ نابرابر ادراکی و شناختی است و خرابی این جنگ متوجه دانش‌آموزان می‌باشد، بنابراین باید برای گذر از این جنگ ترکیبی آرامش خود را حفظ کنیم و با تدبیر مدیریت کنیم.

این کارشناس امنیتی با اشاره به علائم مسمومیت در مدارس اردبیل تصریح کرد: فرد تشکیلاتی خاصی عامل مسمومیت دانش آموزان نیست و گاز یا هر عامل دیگر، یا از خارج مدرسه به آن آورده می‌شود یا از برخی دانش آموزان برای این مقصد استفاده می‌شود و احتمال دارد در آینده با شکل‌های جدید جنگ نرم مواجه باشیم اما ایستاده ایم و ایران اسلامی به لحاظ عزت و عظمتی که در جهان به دست آورده است، هزینه عزت خود را می‌پردازد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا