شهرستان ها

جهاد تبیین» برای دانش‌آموزان امیدآفرین است

ایلام-استاندار ایلام گفت:جهاد تبیین» برای دانش‌آموزان امیدآفرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر امروز شنبه در همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام، با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت گفت: از اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان که برای اعتلای شوراها هم در بعد مادی و معنوی و در رأس آنها ائمه محترم جمعه سراسر استان و فرمانداران گرامی و سایر اعضا، آرزوی توفیق را در این مسیر که مسیر سختی است، دارم.

وی با بیان اینکه رسالت شوراها رسالت سنگینی است، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش در مقیاس استانی بعد از شورای تأمین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که برای نسل آتی برنامه‌ریزی می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: شورای آموزش و پرورش استان، امروز از جایگاه خوبی هم از نظر علمی و معنوی دست پیدا کرده و روز به روز ارتقاء پیدا می‌کند، بدون شک بستر این موفقیت و کسب رتبه هفتم کشوری شورای آموزش و پرورش استان، نتیجه همدلی و همکاری همه اعضاء است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سنگ بنای علم و معرفت، دانش و دانش افزایی از مدارس شروع می‌شود، ادامه داد: از این جهت رسالت شورای آموزش و پرورش کاملاً واضح و مبرهن است، لذا باید هر چه در توان داریم در راستای تقویت و تربیت این نسل که مسئولیت‌های آن بر عهده ما است را به کار بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و نقش دستگاه تعلیم و تربیت در این خصوص گفت: امروز دشمن با استفاده از تمام ساز و کارهای در اختیار برای اغفال کردن دانش‌آموزان و دانشجویان ما برنامه‌ریزی کرده و برای اجرایی کردن برنامه‌ها هزینه می‌کند و برای رسیدن به هدف با استفاده از هر وسیله‌ای به دنبال ناامید کردن دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن ناامیدی است، تأکید کرد: با توجه ظرفیت‌های بی بدیل در راستای امیدآفرینی در استان و وجود صنایع پیشرفته و تکنولوژی، با علم نوین روز باید از این ظرفیت در راستای روشنگری برای دانش‌آموزان و جهاد تبیین استفاده کنیم.

بهرام‌نیا افزود: بسیاری از دانش‌آموزان از وجود صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و پتروپالایش در سطح استان بی‌خبر هستند و در همین رابطه «جهاد تبیین» بعنوان یک وظیفه دینی، شرعی و واجب باید در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو و نقش مهم آموزش و پرورش در این راستا نیز گفت: یکی از مولفه‌های قدرت برای کشورهای دنیا «مشارکت مردمی» است و تمام هم و غم دشمن این است که میزان مشارکت پایین بیاید، آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در مشارکت حداکثری در انتخابات دارد. لذا مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باعث می‌شود تا مجلسی توانمند شکل بگیرد.

وی در پایان با اشاره به شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه به دست رژیم پلید اسرائیل گفت: انقلابی با این ویژگی و رسالت و با این گستره جغرافیایی، طبیعتاً شهادت در آن به دور از انتظار نیست.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا