شهرستان ها

جهاد مستمر و مبارزه دائمی با نفس را جدی بگیریم

کاشمر- امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: جهاد مستمر و مبارزه دائمی با نفس را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد طاهری ظهر امروز در نماز جمعه شهرستان کاشمر اظهار کرد: مسائل مهم در تقوا یعنی صیانت از خود و شناخت نفس است که نیاز به جهاد اکبر، سخت و سنگین با نفس است.

امام جمعه شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در مبارزه با نفس جدی بود و بر نفس پیروز بود گفت: زمانی که ایشان قاضی بود در مسجد محله مراسم جشنی برای بچه می‌گیرند و چون در جمع آنها فرزند ایشان بوده است از خودش پول آن هدیه را می‌دهد تا مردم فکر نکنند چون قاضی هستم به فرزند من هدیه داده‌اند.

وی تصریح کرد: همان زمان شهید خدمت بر خود سخت می‌گرفت حتی وقتی رئیس قوه قضائیه شد همین روش را داشت تا توانست ابراهیم بت شکن و فساد ستیز شود چون در جنگ بزرگ‌تر و جنگ با نفس موفق شده بود.

طاهری افزود: انسان‌هایی که در مبارزه با نفس موفق نیستند مبارزات بعدی شأن نیز هر زمان در خطر است و به شکست منتهی می‌شود.

امام جمعه شهرستان کاشمر عنوان کرد: جهاد مستمر و مبارزه دائمی با نفس را جدی بگیریم.

وی گفت: مسؤول، شخص و حتی یک کارگر که با نفس خودش مبارزه کند در همین زندگی شخصی و اجتماعی خودش می‌تواند به عنوان یک دستاورد خوب نام ببرد.

طاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز شهادت امام محمد باقر (ع) است او در سال ۵۷ متولد و در سن ۵۷ سالگی در دوره سخت مبارزه بین بنی امیه و بنی عباس به شهادت رسید و آنچه به مردم توصیه می‌کرد این بود که بروید کمال را کسب کنید و کسب کمال در فهم عمیق در دین است.

وی گفت: اگر دین را عمیقاً بفهمیم یکی از مسائل آن مساله نفس و مبارزه با نفس است که باعث آزاد شدن انسان می‌شود. افراد متدین در بند نیستند، آن کسی که بد حجاب می چرخد او گرفتار و اسیر است و آزادی را از خود و خانواده اش سلب می‌کند و به خوبی این مساله در چنین خانواده‌ها دیده می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا