شهرستان ها

حاشیه‌نشینی وبافت فرسوده از تهدیدات اصلی زنجان در هنگام حوادث است

زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده از تهدیدات اصلی زنجان در هنگام حوادث و بلایای طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صفی‌الله کرامتی در حاشیه برگزاری مانور ساعت صفر زنجان که توسط هلال‌احمر برگزار شد، اظهار کرد: هلال‌احمر نسبت به گذشته رشد قابل توجهی یافته؛ چرا که مدیریت این مجموعه با برخوداری از تجربیات ارزنده، هم‌فکری، هم‌اندیشی و تعامل در مجموعه استان موجب پیشرفت این مجموعه شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان معین منطقه ۲۱ تهران در حوادث و بلایا انتخاب شده است، ادامه داد: در همین راستا طی بازدید انجام شده برنامه‌های طراحی شده به لحاظ وجود پتانسیل و امکانات قوی مطلوب بود که باید همین اقدامات انجام شده در منطقه ۲۱ تهران در سایر استان‌ها نیز لحاظ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان یکی از چالش‌های پیش روی زنجان در زمان حوادث را بافت فرسوده عنوان کرد و با بیان اینکه چنانچه حادثه‌ای در زنجان اتفاق افتد، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی مشکلاتی را به مشکلات ناشی از بلایا اضافه خواهد کرد، افزود: این موارد می‌طلبد تا سناریوهای متفاوتی برای مقابله با چنین موارد در مناطقه مختلف شهر زنجان تعریف شود.

کرامتی یکی دیگر از تهدیدات زنجان در حوادث و بلایا را گسل سلطانیه که از ذاکر عبور کرد و منطقه شرقی زنجان را تحت تاثیر از حادثه قرار می‌دهد، عنوان کرد و گفت: باید سناریویی تعریف کنیم که همه عوامل و دستگاه‌های مربوط یکی دو شب در منطقه‌ای ساکن شوند تا تمرین‌های لازم برای مقابله با بحران و امدادرسانی انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این مانور با بیان اینکه مانور زلزله ۶ ریشتری ساعت ۶.۴۶ دقیقه در ارمغان‌خانه با حضور مدیریت بحران استانداری از سوی هلال‌احمر این استان برگزار شد، گفت: شرح وظایف همه کارکنان هلال احمر در کد ۲ (برنامه عملیاتی کارکنان) تعریف و مشخص شده است که با توجه به تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر در خصوص تقویت این کد، خوشبختانه این مهم در استان زنجان پیشرفت قابل توجهی دارد.

سیدقاسم موسوی یادآور شد: معاونت امداد و نجات هلال‌احمر استان تیم‌های یک، دو و سه برای برنامه عملیاتی کارکنان تعریف و فرمانده و جانشینان آن مشخص و فعال بوده و می‌توانند طبق ساختار ICS به لحاظ اداری، مالی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و عملیاتی آماده به کار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان متذکر شد: پس از اعلام گزارش زلزله فرضی با قدرت ۶ ریشتر ساعت ۶.۴۶ صبح پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در شهر ارمغانخانه به وقوع پیوست و بلافاصله اعضای مدیریت بحران هلال‌احمر استان بلافاصله در مرکز کنترل هماهنگی و عملیات هلال‌احمر حضور یافتند، پس از این مرحله به نیروهای عملیاتی، تیم‌های واکنش سریع، امدادگران برای امدادرسانی فراخوان داده شد.

موسوی با بیان اینکه این مانور به منظور تمرین آمادگی امدادی سرعت عمل و افزایش توان اعضای مدیریت بحران هلال‌احمر استان، با سناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان آن برگزار شد، ادامه داد: علاوه بر این نیز تعداد خودروهای امدادی، خودروهای انتقال تیم‌های عملیاتی و خودروهای حمل چادر بررسی و تبیین شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا