شهرستان ها

«حافظ و نیاز امروز بشر» موضوع علمی یادروز حافظ

شیراز- مدیر مرکز حافظ‌شناسی شیراز گفت: موضوع علمی یاد روز حافظ شیراز «حافظ و نیاز امروز بشر » است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید حسام‌پور، صبح شنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: بیش از ربع قرن از تأسیس مرکز حافظ‌شناسی گذشته و در طول این مدت تلاش شده تا درخشش و بالندگی این مرکز در سطح ملی و بین‌المللی، متناسب با نام و آوازه حافظ بزرگ باشد.

او اضافه کرد: مرکز حافظ‌شناسی هرسال موضوعی را به‌عنوان موضوع علمی یاد روز حافظ اعلام کرده و حافظ پژوهان را برای تحقیق و گفت‌وگو درباره آن موضوع فراخوانده است.

مدیر مرکز حافظ‌شناسی اعلام کرد: به‌دلیل برگزار نشدن مراسم علمی یاد روز حافظ در مهر ۱۴۰۱، مرکز حافظ‌شناسی تصمیم گرفت همان موضوع علمی سال گذشته را برای یاد روز حافظ در سال ۱۴۰۲ تجدید کند.

وی افزود: این مرکز، پژوهشگران، حافظ‌پژوهان و همه علاقه‌مندان را به توجه و تمرکز بر موضوع «حافظ و نیاز امروز بشر» فرامی‌خواند تا در یاد روز حافظ از یافته‌های علمی و پژوهشی خود برای مخاطبان سخن بگویند.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز در ادامه پیرامون موضوع محوری یاد روز حافظ توضیح داد: بی‌تردید بشر در دوران معاصر با رشد و تحول علمی پرسرعتی روبه‌رو شده که هر لحظه‌اش چهره‌ای دیگرگون به خود می‌گیرد و زیست‌جهان دیروز و امروزش تفاوت‌هایی بنیادین پیدا کرده‌اند؛ برای ارتباط باید با شیوه، نگاه و زبانی متفاوت نگریست تا راه تعامل و گفت‌وگو بسته نماند.

این مقام مسئول ادامه داد: جامعه‌ی پویا و توانمند پیوسته نیاز فراوانی به بازنگری و بازبینی خود دارد و شکل‌گیری مفاهیمی مانند کشمکش میان نسل‌ها و جدال سنت و مدرنیته و.. نشانگر اهمیت و ضرورت به رسمیت‌شناختن دنیای تازه و درک دقیق و همه‌جانبه‌تر آن است.

گفتنی است مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان شهریورماه اعلام شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا