شهرستان ها

حال مصدومان حمله گرگ در گرمی مساعد است/ترخیص مصدومان از بیمارستان

اردبیل – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حال مصدومان حادثه حمله گرگ به سه نفر در روستاهای شهرستان گرمی مساعد بوده و از بیمارستان ترخیص شدند.

حسن قاسم‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تأیید خبر حمله گرگ به ۳ نفر در شهرستان گرمی اظهار کرد: این حادثه در روستاهای تپه و سیاوش گرمی توسط یک قلاده گرگ روی داده که محیط بانان شهرستان در حال گشت زنی در منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه از محیط بانان شهرستان‌های همجوار برای رصد منطقه و پیشگیری از حمله مجدد کمک گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همکاران خدوم نیروی انتظامی و مرزبانی با گشت زنی در منطقه همراه ما بوده و مردم نگران وضعیت نباشند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد: شایسته است مردم با حیات وحش مهربان و از هرگونه ایجاد تعرض خودداری کنند تا شاهد تعارض حیوانات به هموطنان نباشیم.

قاسم‌پور گفت: در ماه‌های اخیر شاهد حادثه بر اثر حضور حیوانات در حاشیه روستاها بوده ایم که در تمام نقاط کشور به وقوع می‌پیوندد. عمده این حوادث توسط گرگ رخ داده است.

وی به حمله گرگ به ساکنان این روستاها در شهرستان گرمی اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساکنان این روستاها و عشایر کوچرو اقدام به تعرض به زیستگاه حیوان و آزار و اذیت گرگ و توله‌های آن شده بودند که این خود عامل بروز چنین حوادث ناگواری است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اقدامات محیط زیست با اعزام اکیپ‌های کمکی از سایر شهرهای همجوار برای امدادرسانی را یادآور شد و بیان کرد: سعی ما بر این است تا شرایط موجود را به نحو مناسب مدیریت کنیم تا چنین حوادث ناگواری را شاهد نباشیم.

قاسم‌پور از اهالی روستاها و عشایر کوچرو خواست؛ از ورود به زیستگاه‌های حیات وحش پرهیز کرده و از آزار و اذیت این حیوانات و توله‌های آنها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۵۴۰ و پاسگاه‌های و ادارات شهرستانی آماده پاسخ گویی به روستاییان و هموطنان در صورت بروز هرگونه حضور حیات وحش و تعارض احتمالی هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا