شهرستان ها

حجاب و عفاف تضمین کننده امنیت روانی جامعه و پیشرفت کشور است

اراک- امام جمعه اراک گفت: حجاب و عفاف تضمین کننده امنیت روانی جامعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، استحکام، استواری، ثبات قدم در کارها را از توصیه‌های مهم امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه خواند و گفت: انسان مؤمن در هرکاری وارد می‌شود با دقت و پشتوانه محکم آن را تا به دست آوردن نتیجه مطلوب ادامه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز صنعت دفاعی و تقدیر از اقدامات نیروهای مسلح در راستای خودکفایی کشور در صنعت دفاعی گفت: جوانان ایران اسلامی با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس کشور را در صنعت دفاعی به خودکفایی رساندند و اراده و همت این جوانان باید الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در سایه ایمان به خداوند و ولایت فقیه به اوج اقتدار و سربلندی رسیده و امروز فرزندان غیور ملت ایران در نیروهای مسلح با اراده‌های قوی برای خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی مجاهدانه تلاش می‌کنند.

امام جمعه اراک گفت: الگوی بی نیازی صنعت دفاعی کشور به بیگانگان، باید مورد توجه همه بخش‌های باشد و خصوصا در حوزه اقتصادی پیاده سازی شود و آن چیزی که کشور را به بازدارندگی دفاعی و خودکفایی رساند روحیه و مدیریت جهادی بود که باید در همه بخش‌ها طنین انداز شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران تحکیم کننده قدرت ملی است و پاسداران و بسیجیان با جهاد فی سبیل الله در مقاطع مختلف صادقانه و مخلصانه به مردم خدمت کرده اند و در میدان دفاع از ارزش‌های اسلامی حضور پر رنگ و چشمگیر داشته اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران اگر کاری جز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ساماندهی ارتش جمهوری اسلامی نکرده باشد، با انجام این اقدامات کار بزرگی انجام داده‌است‌.

دری نجف آبادی تأکید کرد: در تاریخ کشور و عرصه جهانی، نیرویی به عظمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایمان، اخلاص و مسئولیت‌پذیری این نیروی انقلابی در حضور در عرصه‌های مختلف و مقابله با تروریسم وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح ستون امنیت و اقتدار کشور است و در طول ۴۳ سال انقلاب همچون دژ مستحکمی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان ایستادگی کرده و به برکت انقلاب اسلامی و حاکم بودن روحیه دینی و شهادت طلبی سپاه همواره در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف هوشیار و بیدار است.

وی، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی، افزود: دولت سیزدهم باید رشد تولید، اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش صادرات و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف را با جدیت دنبال کند و با افزایش قیمت کالاهای اساسی، فساد و گرانی مبارزه کند و اجازه ندهد سفره‌های مردم، کارگران و کارمندان کوچک شود و دولت و بانک‌ها باید از سفره مردم صیانت کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت آمادگی همه جانبه برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین حسینی و استقبال از زائرین حسینی گفت: اربعین امام حسین (ع) در پیش است و مردم و مسئولان استان مرکزی باید از آمادگی کامل برای پذیرایی میهمانان برخوردار باشند.

وی افزود: یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر تاکنون برای سفر به کربلا ثبت‌نام کرده‌اند و امید است همانند پارسال تعداد این افراد به پنج تا ۶ میلیون نفر افزایش یابد.

تفرقه بین نیروهای انقلابی هدف کودتای انگلیس و آمریکا در بیست و هشتم مرداد ماه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری کودتای انگلیس و آمریکا در بیست و هشتم مرداد ماه، گفت: اساس این کودتا تفرقه بین نیروهای انقلابی بود و توطئه دشمنان در مدت ۷۰ سال گذشته درسی است که مردم کشور باید هوشیار باشند و فریب دشمنان را نخورند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز بیان کرد: دشمنان اسلام و قرآن تاکنون ۲ بار در شاهچراغ دست به قتل و عام مردم کردند و ۱۵ نفر از زائران این حرم مطهر را شهید و عده‌ای را مجروح کرده‌اند.

امام جمعه اراک افزود: اینکه عده‌ای به بهانه‌های مختلف قصد داشته باشند کشور را به آشوب کشیده، بانک‌ها را به آتش بکشند و چادر از سر زن شهید بکشند، خیانت به کشور و مردم است.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز با ترویج بی حجابی به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند و باید هوشیار بود و نسبت به عفاف و حجاب توجه ویژه داشت چراکه حجاب و عفاف تضمین کننده امنیت روانی جامعه و پیشرفت کشور است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا