شهرستان ها

حجم آب سد اکباتان همدان به ۱۵ میلیون مترمکعب رسیده است

همدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه علت قطعی های موقتی آب، تعویض لوله ها بوده است؛ گفت: هم اکنون، حجم آب سد اکباتان همدان به ۱۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

فرزاد تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه بزرگ آبرسانی از سد تالوار به همدان اظهار کرد: خوشبختانه با تدبیری که انجام شد پروژه خط انتقال آب تالوار بعد از ۱۷ سال در سال گذشته با دستور رئیس جمهور و مساعدت وزیر کشور انجام و مبلغ ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح تزریق شد.

وی با اشاره به مشکلات بی آبی و کمبود بارش در استان همدان افزود: در راستای رفع مشکلات آب همدان تا حدودی مشکلات آب حل شده و فاز اول انتقال آب از سد تالوار انجام شده که بعد از ورود آب به صورت خام به تصفیه خانه آب رفته، تصفیه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اضافه کرد: نصب تجهیزات تصفیه خانه مهاجران نیز کامل شده است.

تیموری با بیان اینکه آب در مراحل بررسی بهداشتی است و بهداشت نیز باید تأیید کند که آب حد استاندارد را دارد؛ گفت: تاکید استاندار همدان نیز همین اصل است.

وی با بیان اینکه پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ افزود: شبکه‌هایی که داخل خط بود به مدت یک هفته باز شد و آب از چند نقطه عوض شد که دوباره آب به داخل مدار آمد.

این مسئول در ادامه گفتگو یادآور شد: با توجه به اینکه معمولاً در مواقع مختلفی در آبرسانی لوله‌های آب دچار مشکلاتی می‌شوند، این مشکلات فوراً مدیریت و رفع می‌شود.

تیموری با اشاره به اینکه برخی قطعی‌های موقتی آب در شهر همدان را به سبب شکستگی لوله عنوان کردند، اظهار کرد: موضوع به سبب مشکل یا شکستگی نبود، بلکه این قطعی‌های موقتی به سبب تعویض آب در لوله‌ها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان در خصوص وضعیت سد اکباتان عنوان کرد: خوشبختانه با کاهش برداشت آب از سد مقداری آب ذخیره سازی سد بالا رفته است.

تیموری ادامه داد: چند ماه است که آبی از سد برداشت نداریم و در حال حاضر ۱۵ میلیون متر مکعب ذخیره آب در سد اکباتان داریم؛ این سد ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعبی را دارد و سیاست گذاری این است که حجم برداشت حداقل باشد که در موارد نیاز به موقع آب به دست مردم برسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا