شهرستان ها

حذف جیره‌بندی آب شرب اردبیل در گرو همکاری مشترکین است

اردبیل- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تابستان امسال جیره بندی آب در اردبیل نخواهیم داشت و در تحقق این امر مشارکت مردم را با رویکرد صرفه جوئی بسیار ارزشمند می دانیم.

جبرائیل رمضانی در جریان بازدید اصحاب رسانه از تصفیه‌خانه سد یامچی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تابستان امسال با مصرف درست و بهینه مردم و صرفه‌جویی که انجام می‌شود، به امید خدا جیره‌بندی نخواهیم داشت و انتظار می‌رود از لحاظ کمی و کیفی در تأمین آب شرب شهرها مشکل خاصی را شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: پروژه ارتقای کیفی تصفیه‌خانه آب اردبیل در حال اجرا است که هدف از اجرای این طرح نیز ارتقای کیفی آب خام اردبیل از طریق سد یامچی است که این طرح با سرعت در حال تکمیل شدن است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون پروژه ارتقای کیفی تصفیه‌خانه آب اردبیل با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجرا است و بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

رمضانی افزود: امیدواریم هفته دولت امسال با بهره‌برداری از این پروژه شاهد ارتقای کیفی آب شرب در اردبیل باشیم تا اهالی دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشند.

وی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در تخصیص این منابع نیز پیگیری‌های جدی را انجام می‌دهیم.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب در تابستان در استان اردبیل انجام شده و ما سعی می‌کنیم بدون برخورد با بحران کم‌آبی بتوانیم با همراهی مردم آب مورد نیاز را در فصل گرم سال برای هم استانی‌ها به شکل کامل تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته از لحاظ کمی و کیفی در تأمین آب شرب اردبیل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، سعی کردیم در مراحل مختلف در دهه گذشته به بهبود کیفی و کمی آب اردبیل کمک کنیم.

رمضانی بیان کرد: در این زمینه با رهاسازی شناورها در سد یامچی و همچنین احداث برج آبگیر توانستیم طعم و مزه آب در اردبیل را که زمانی دارای مشکل بود، برطرف کرده و ارتقای وضعیت را در این حوزه شاهد باشیم.

وی در مورد برج آبگیر سد یامچی اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصد در حال تکمیل شدن است و سعی ما بر این است تا با بهره‌برداری کامل از برج آبگیر و خط انتقال دوم وضعیت مطلوبی را در آبرسانی اردبیل شاهد باشیم.

رمضانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این پروژه هفته دولت امسال با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری خواهد شد تا برداشت آب را از سد بالاتر شاهد باشیم و کیفیت آبرسانی در اردبیل تحققی عینی پیدا کند.

وی گفت: بعد از مطالعات مختلف قرار شد از تجربه شهرهای مهاباد و استان فارس در استفاده از سیستم دی. اف استفاده شود تا با ارتقای کیفی آب و جلبک‌زدایی بتوانیم از طریق این سیستم و حوضچه‌هایی که به عنوان تزریق هوا در مرحله تکمیل قرار دارد، شرایط مطلوب و کیفی آب را شاهد باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه در نیمه اول سال‌جاری بتوانیم بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها را در بحث کیفیت آب شرب رفع کرده و به تقویت این امر کمک کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا