شهرستان ها

حرکت نمادین کاروان سیدالشهدا(ع) در زنجان

زنجان-رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه گفت: حرکت نمادین کاروان سیدالشهدا(ع) یکشنبه یکم مرداد برگزار می‌شود. 

سیروس رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حرکت نمادین کاروان سیدالشهدا(ع) یکشنبه یکم مرداد همزمان با پنجمین روز محرم در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از ساعت ۱۰ صبح تدارک دیده شده است، ابراز کرد: این کاروان از میدان ۱۵ خرداد به سمت سبزه میدان مقابل مسجد جامع زنجان حرکت می‌کند و در مسیر به اجرای تعزیه‌خوانی سیار و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

رئیس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه با اشاره به اینکه این حرکت پیشینیه‌ای دیرینه در زنجان دارد، یادآور شد: به دلیل شیوع کرونا چند سال متوقف شده بود که دوباره امسال این برنامه اجرا می‌شود و دستگاه‌ها و نهادهایی همچون شهرداری، حوزه هنری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اجرای آن مشارکت دارند.

وی تعداد نیروهای همکار در این حرکت نمادین را بیش از ۵۰ نفر برشمرد و گفت: در این برنامه عناصر مختلفی مثل موافق‌خوان و مخالف‌خوان برای نمایش اولیا و اشقیا دخیل هستند و استفاده از اسب و شتر نیز پیش‌بینی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه دوم محرم سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا است، عنوان کرد: هر ساله این برنامه در دوم محرم اجرا می‌شد اما امسال بنا به دلایلی به روز پنجم موکول شد.

وی زنده نگه داشتن واقعه کربلا و پیام امام حسین(ع) را از اهداف برپایی کاروان نمادین سیدالشهدا(ع) خواند و افزود: تلاش داریم آئین سنتی تعزیه را نیز برای عموم مردم به نمایش بگذاریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا