شهرستان ها

حضرت فاطمه (س) الگوی تبیین و روشنگری در جامعه بود

قزوین – کارشناس مذهبی مطرح کرد: زمانی ما می‌توانیم حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو قرار دهیم که همچون ایشان در مسیر روشنگری و تبیین حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام عباس باباشاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عدم لزوم برگزاری تشریفات در مراسم ترحیم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگو و نماد ولایت است و اولین شهیده راه ولایت حضرت زهرا (س) است.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: مهمترین بعد اجتماعی شخصیت حضرت زهرا (س) مسئله دفاع از ولایت بود چنانچه ایشان ۴۰ شبانه روز برای دفاع از حق جلوی درب مهاجرین و انصار حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) برای دفاع از حریم ولایت در هیچ زمان و مکانی کوتاهی نمی‌کرد افزود: میزان ولایت‌پذیری حضرت زهرا به قدری بود که ایشان وقتی شاهد بدرفتاری مردم به حضرت علی (ع) در مسجد بودند حضرت به دفاع از ایشان بر خواستند تا ثابت کنند ولایت خط قرمز هر شیعه است.

این مسئول ابراز کرد: زمانی ما می‌توانیم حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو قرار دهیم که همچون ایشان در مسیر روشنگری و تبیین حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مسئله تبیین بسیار مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد و الگوی همه ما در عرصه ولایت پذیری، حضرت زهرا است لازم است ما در مسیر روشنگری و تبیین حرکت کرده و از حالت تماشاگر بودن خارج شویم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا