شهرستان ها

حضور در انتخابات مسأله مهمی برای ۴ سال آینده کشور است

اهواز – فرماندار اهواز گفت: حضور در انتخابات امسال، مسأله مهمی برای سرنوشت چهار سال آینده کشور است و مردم باید این موضوع جدی را مدنظر قرار دهند.

سید احمد موالی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی یک مَحمل و مرکزی برای سرنوشت چهار سال آینده مملکت است، تمام قوانین، مقررات و ریل گذاری‌های کشور از نظر اجرایی در مجلس رقم می‌خورد و انجام می‌شود، به طور مثال اکنون برنامه هفتم توسعه را داریم که همین مجلس در حال انجام آن است و برنامه هفتم توسعه مشخص می‌کند قرار است کشور به چه سمت و سویی حرکت کند لذا مجلس بسیار اهمیت دارد.

فرماندار اهواز بیان کرد: در کنار مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داریم که یک مجلس استراتژیک، کلیدی و مهم برای انقلاب ما است و باید به آن هم ورود کرده و انتخابات آن را انجام دهیم؛ تاکنون کارهای بسیاری برای انتخابات انجام شده و روالی که در برگزاری انتخابات انجام می‌دهیم یک روال خوب و منظم، بدون هیچ مسأله ای است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال قانون جدید انتخابات به ما ابلاغ شد، ما نیز انتخابات را بر اساس این قانون اجرایی می‌کنیم.

فرماندار اهواز با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات موارد جدیدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: الکترونیکی شدن ثبت نام داوطلبان از جمله این موارد است که به نحو احسن انجام شد، مورد دیگر قانون شفافیت مالی کاندیدها است که تاکنون وجود نداشته و امسال عملیاتی می‌شود. همچنین تاکنون گفته می‌شد هر کاندیدی در انتخابات، هرگونه استفاده از اموال دولتی داشته باشد تخلف انجام داده است در حالی که در قانون جدید، دستگاه‌های دولتی موظف هستند امکانات خود را در اختیار کاندیدها قرار بدهند.

موالی زاده با اشاره به تشکیل شورای تبلیغات انتخابات در هر استان گفت: این شورا در خوزستان تشکیل شده و اکنون در حال برنامه‌ریزی و تهیه دستورالعمل‌های آن هستیم تا کاندیدهای مختلف ۱۴ حوزه خوزستان بتوانند از امکانات دولتی که در دستورالعمل مشخص می‌شود استفاده کنند و دستگاه‌های دولتی نیز موظف هستند این امکانات را به صورت مساوی در اختیار کاندیداها قرار بدهند.

وی افزود: همچنین امسال می‌توانیم از ظرفیت صدا و سیما برای کاندیدها استفاده کنیم و این سازمان در حال تهیه ۱۴ فرکانس مجزا است که کاندیداها با حضور در صدا و سیما برنامه ضبط می‌کنند و طبق آن فرکانس، در منطقه حوزه انتخابیه آنها پخش خواهد شد؛ موارد دیگری هم وجود دارد که جز ریزه کاری‌های انتخابات است و در زمان خود انجام می‌شود.

فرماندار اهواز اظهار کرد: علاوه بر این موارد و مهمتر از آن، مسأله مشارکت مردم در این موضوع سرنوشت ساز است؛ مبنای ما برای انتخابات چهار محور کلیدی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در پیام نوروزی خود بیان فرمودند لذا برای این موارد برنامه ریزی کرده و آنها را عملیاتی می‌کنیم.

موالی زاده، رسالت اصلی در خوزستان و شهرستان اهواز را ایجاد فضای مشارکت مردم در انتخابات اعلام و عنوان کرد: انجام این کار نیازمند ابزارهایی است که یکی از این ابزارها، ایجاد فضای رضایتمندی و رغبت مردم برای شرکت در موضوع سرنوشت ساز انتخابات است. در حال انجام برنامه‌ریزی های بسیاری هستیم تا بتوانیم دستگاه‌های اجرایی را ملزم کنیم که در شهر و روستا رضایتمندی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا جلسات بسیاری برگزار کرده‌ایم و قصد داریم این کار را گسترش دهیم. به طور مثال با توجه به پروژه فاضلاب که در حال اجرا است و وضعیتی که اهواز دارد در تلاش هستیم تا مشکلات به وجود آمده به حداقل برسد چرا که حداقلی شدن این مشکلات رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت. البته پروژه فاضلاب واقعاً طرح بزرگی است که به آن نیاز داریم و بسیاری از ثمرات و برکات آن را مردم شاهد خواهند بود.

فرماندار اهواز ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات ایجاد شده پروژه فاضلاب در شهر، بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با تفکر و روحیه جهادی اقداماتی را انجام می‌دهیم که بتوانیم مشکلات این پروژه را تا تکمیل به حداقل برسانیم.

موالی زاده گفت: در حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی ۴۲۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸۰ نفر در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند، اکنون دیگر موارد در هیأت‌های نظارت شهرستان اهواز و استان خوزستان در حال بررسی است و ۱۵ دی ماه نتیجه بررسی‌های هیأت نظارت را به صورت مکتوب به کاندیدها اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: نامزدها سه روز فرصت اعتراض دارند و شورای نگهبان نیز یک ماه فرصت دارد به این اعتراضات رسیدگی کند، بنابراین نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها یک ماه آینده اعلام خواهد شد که کاملاً نهایی است و دیگر راه اعتراض ندارد تا بتوانیم به کاندیدها اعلام کنیم که با توجه به فرایند برنامه‌ریزی شده، تبلیغات و اقدامات دیگر که روال است را انجام دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا