شهرستان ها

حضور میلیونی مردم در جشنها نشان از نیاز جامعه به شادی حلال دارد

نایین- امام جمعه نایین گفت: حضور میلیونی مردم در جشنهای غدیر ۱۴۰۲ ریشه در احساس نیاز جامعه به شادیهای دسته جمعی و حلال در دایره آموزه های دینی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با بیان اینکه سالمندی یک مقطع از حیات انسانی است و در دین اسلام، درباره توجه به سالمندان بسیار سفارش شده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که وجود پیران سالخورده در میان شما باعث افزایش فیض الهی و افزایش برکت در نعمت الهی است و از ما نیست کسی که به پیران سالخورده بی احترامی کند.

وی ادامه داد: وظیفه مردم نسبت به قشر سالمند در جامعه، احترام و تکریم است و دولت نیز باید به این دسته افراد و بازنشستگان توجه ویژه داشته باشد چرا که کارگران و کارمندان فعلی، آینده خود را در بازنشستگان مشاهده می‌کنند و اگر وضعیت بازنشستگان و سالمندان از لحاظ اقتصادی و معیشتی مناسبت نباشد، این روحیه نا امیدی و کم کاری در میان کارمندان و کارگری فعلی ما ایجاد خواهد شد.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سالمندان در راستای امید آفرینی از وظایف دولت است، گفت: کسانی که بازنشسته می‌شوند باید در صورت توان خود را به کاری سبک مشغول و از خانه نشینی دوری کنند و تسلیم پیری نشوند و در این راستا تأمین اجتماعی وظایف مهمی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی که جایگاه تأمین اجتماعی و مصادیق آن را به خوبی بیان می‌کند، گفت: برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، از کارافتادگی‏، بی سرپرستی‏، در راه ماندگی‏، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی همگانی‏ است.

مطهرخو با اشاره به تبیین و تاکید اهمیت اجرا و پوشش حداکثری قوانین بر جامعه در حوزه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ایجاد رفاه عمومی، برطرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروه‌های هدف خدمات اجتماعی و آنچه از اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در قانون اساسی آمده است، اقتضا می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت بنیان، کرامت بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان با حذف تشکیلات غیرضروری و رفع تبعیض‌های ناروا، طراحی و اجرا شود.

وی در ادامه با تشکر از تلاش مردم، مساجد، اصناف و مسئولانی که در برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب، تصریح کرد: بیش از ۴۰ برنامه شاخص در دهه امامت و ولایت در سطح شهرستان نائین برگزار شد و بیش از ۲۲ هزار پرس طعام علوی میان مردم توزیع شد و این گوشه‌ای از نمایش علاقه مردم به امیرالمؤمنین (ع) بود و سال به سال باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

مطهرخو با اشاره برگزاری جشن‌های استانی و کشوری، افزود: جشن‌های میلیونی غدیر در سال ۱۴۰۲ ریشه در احساس نیاز مردم به شادی‌های دسته جمعی حلال دارد که در دایره دین و آموزه‌های دینی تعریف شده باشد و این مهم با فطرت پاک مردم متدین ایران منطبق است چرا که جشن‌های بزرگ به دست مردم رقم خورده است و در این راستا منافق صفتان حرف‌های مفت زیاد می‌زنند تا تلاش مردم در برپایی شادی و گرامیداشت دهه را بی اثر جلوه دهند.

وی در ادامه با تشکر از مسئولان درمانی شهرستان نائین به دلیل ارائه خدمت جدید در بیمارستان و درمانگاه برای مردم، بیان کرد: امکانات درمانی بیمارستان و درمانگاه نائین در نوع خود در منطقه گاهی بی نظیر و بسیار خوب است که بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند و به شهرهای مجاور برای درمان مراجعه می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا