شهرستان ها

حضور کنش‌گرانه بانوان سد اصلی جنگ ترکیبی دشمن است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: حضور کنش‌گرانه بانوان در جامعه می‌تواند سد اصلی جنگ ترکیبی دشمن باشد.

به گزارش خبرگزار مهر، بهزاد طارمی روز سه شنبه در نشست بانوان فرهیخته فرهنگی و دینی استان که در راستای هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های اثربخش بانوان برگزار شد، با بیان اینکه زنان ایران اسلامی نقش تأثیرگذاری در تربیت افراد جامعه دارند، اظهار کرد: نباید کارهایی که برای بانوان انجام می‌دهیم، سطحی باشد، بلکه فعالیت‌های بانوان باید عمیق و ریشه‌ای و اثرگذاری آن در جامعه مشهود باشد.

وی با تاکید بر اینکه اهتمام به شناسایی دغدغه بانوان و نیز مطالبه‌گری این قشر باید از مهم‌ترین مسائل بانوان باشد، تصریح کرد: بی‌تردید زنان جامعه ما بسیار توانمند بوده و شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و نیز احیای جایگاه سازندگی آن‌ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اولین قدم در این راستا توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و نیز رفتن به سمت کسب جایگاه‌های متناسب با این توانمندی‌ها و در نهایت، تلاش برای ارتقای جایگاه و پیشبرد نقش زنان کشور در توسعه پایدار است.

طارمی با بیان اینکه عموماً وقتی سخن از مسائل بانوان به میان می‌آید، رسانه‌ها، مبانی اسلام و انقلاب را جزو اصلی‌ترین موانع دست‌یابی به حقوق زنان معرفی می‌کنند، ادامه داد: غربی‌ها با قدرت تبلیغات بالایی که دارند، تا حدی اذهان عمومی را با خود همراه کرده و به سمت آن نظم نوین جهانی که استعمارگران فرهنگی در پی آن هستند، سوق می‌دهند. حال آنکه در آن سوی جهان، محققان و پژوهشگران مهد دموکراسی اعتراف می‌کنند که در اصول اسلام و انقلاب اسلامی، بیشترین تکریم و حفظ عزت و اعتبار زن وجود دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه بر تقویت لایه‌های میانی جامعه بانوان تاکید کرد و افزود: بستر نقش‌آفرینی برای بانوان باید فراهم شود، به نحوی که زنان، تعامل با اعضای خانواده و فامیل را فرصتی برای انجام رسالت خود ببینند که به نوعی فعال کردن کنش‌گری بانوان در حوزه جهاد تبیین بوده و در این زمینه باید موانع جهاد تبیین شناسایی و برای آن طراحی صورت گیرد، لذا می‌توان گفت اگر قرار باشد یک کار در سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود، آن کار «جهاد تبیین» است.

وی از کار تشکیلاتی به عنوان یکی از راهکارهای مطالبه‌گری بانوان یاد کرد و گفت: در کار تشکیلاتی باید نگاه توحیدی داشته باشیم؛ چرا که تشکیلات توحیدی نتیجه تشکیل گروه‌هایی با انسان‌های متعهد بوده و هر کس می‌تواند به اندازه سهم خود، هستی را به سمت خداوند سوق دهد.

این مسئول یادآور شد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان این آمادگی را دارد تا گروه‌هایی که در حوزه بانوان و کنش‌گران این عرصه فعالیت می‌کنند، مورد حمایت خود قرار داده و از طرح‌ها و برنامه‌های این گروه‌ها استقبال می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا